شناسهٔ خبر: 14013 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال تغییر در نحوه پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر قرار باشد احیانا پرداخت پژوهانه متوقف شود باید برنامه ای توسط وزارت علوم در این زمینه طراحی شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وحید احمدی درباره نحوه پرداخت پژوهانه گفت: اختصاص پژوهانه  قبلا به این صورت بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعتباری را در نظر می گرفت و سپس پروژه ها در دانشگاه ها تایید شده و به وزارت علوم اعلام می شد.

وی ادامه داد: وزارت علوم نیز پس از بررسی تخصصی فرمی و نه محتوایی با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری، پژوهانه را پرداخت می کرد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در سال گذشته با نشست هایی که در معاونت علمی داشتیم، توافق کردیم که اگر آنها اعتبارات مالی دارند با این فرم، کار تا پایان سال ادامه یابد. البته اطلاع ندارم معاونت علمی اعتباری برای پرداخت پژوهانه ۹۳ اختصاص داده است یا خیر، ولی تا پایان سال ۹۲ قرار شده بود که به شیوه سابق پرداخت شود. 

وی در خصوص اینکه ممکن است تغییراتی در پرداخت پژوهانه در سال ۹۳ ایجاد شود گفت: آن گونه که من مطلع شدم ممکن است، البته به صورت قطعی اعلام نمی کنم شاید معاونت علمی در نظر داشته باشد روی حوزه فناوری متمرکز شود و پژوهانه را کم یا محدود کند.

احمدی تصریح کرد: ولی وزارت علوم تا کنون با این مکانیزم کار را دنبال می کرد و اگر قرار باشد احیانا پرداخت پژوهانه متوقف شود باید برنامه ای توسط وزارت علوم در این زمینه طراحی شود.

نظر شما