شناسهٔ خبر: 13813 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مبادله رایگان غرفه بین ایران و قطر برای نمایشگاه کتاب

در پی مذاکره و توافق نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه پاریس با «محمد ایگورب» مدیر اجرایی و هماهنگی نمایشگاه بین المللی الجزایر ایران و الجزایر برای حضور ناشران دو کشور به تبادل غرفه رایگان می‌پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در پی این توافق برای اولین حضور ناشران ایرانی بیست متر غرفه رایگان در نمایشگاه کتاب الجزایر در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. نمایشگاه الجزایر سالانه بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد و یکی از مهمترین نمایشگاه‌های کتاب در شمال آفریقا است.

نظر به این که ایران در نمایشگاه قاهره حضور نمی‌یابد این نمایشگاه می‌تواند جایگزین مناسبی برای حضور فعال نشر ایران در شمال آفریقا باشد.

همچنین درحاشیه نمایشگاه کتاب پاریس،نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی قطر برای حضور ناشران دو کشور به تبادل غرفه رایگان می‌پردازند.

 در پی دیدار و مذاکره نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و دکتر عبدالله ناصرالانصاری در محل غرفه ایران در نمایشگاه پاریس طرفین توافق کردند تا برای حضور موثر ناشران دو کشور در نمایشگاه کتاب به تبادل غرفه رایگان بپردازند.

رئیس نمایشگاه قطر در این دیدار از آمادگی کشورش برای واگذاری 36 متر غرفه رایگان و میزبانی حداقل 3 ناشر با پرداخت تمامی هزینه‌های اقامت خبر داد.

لازم به ذکر است ایران در سال 2012 میهمان ویژه نمایشگاه کتاب قطر بود که از آن تاریخ تاکنون حضور فعالی در این نمایشگاه نداشته است.

قطر در سالهای اخیر تلاشهای گسترده فرهنگی را در برنامه خود قرار داده است و بر همین اساس است که این کشور در سال 2019 میزبان مسابقات جهانی فوتبال خواهد بود.

نظر شما