شناسهٔ خبر: 13775 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال 93 دانشجویان بورسیه داخل مشکل مقرری ندارند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ مقرری شش ماهه نخست دانشجویان بورسیه داخل به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال 93 این دانشجویان مشکلی برای مقرری نخواهند داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی با اشاره به اینکه از آغاز سال ۹۲ تاکنون ۵۳ نفر برای دوره دکتری به خارج از کشور اعزام شدند، گفت: ۲۸ هزار و ۳۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگا‌ه‌های کشور تحصیل می کنند که ۱۶ هزار دانشجوی غیر ایرانی در مجموعه دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲۷۰ دانشجوی بورسیه، ۲۰۰۰ دانشجوی شهریه پرداز و ۱۱ هزار دانشجوی غیر ایرانی پذیرفته شده از طریق کنکور هستند، اظهار داشتد: از این تعداد، ۵۵۰ بورسیه وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

صدیقی از برگزاری اردوهای نوروزی برای دانشجویان غیرایرانی خبر داد و افزود: این اردوها از ۱۹ اسفندماه آغاز شده و آخرین اردو نیز دهم فروردین ماه به پایان می‌رسد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در سال جاری ۳۲ هزار و ۱۴۷ درخواست مهمانی و انتقال از طریق سامانه نقل و انتقالات دانشجویان ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۶۴ درصد درخواست‌ها مورد موافقت مبدا قرار گرفت که ۶۸ درصد از درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا در دانشگاه مقصد نیز پذیرفته شد، بنابراین در مجموع ۴۴ درصد کل تقاضاها پاسخ مثبت گرفتند.

صدیقی با بیان اینکه نقل و انتقالات برای سال ۹۳ نیز از طریق سامانه انجام می‌شود، ادامه داد: دانشجویان می‌توانند از ابتدای اردیبهشت تا پایان این ماه در سال ۹۳ درخواست‌ نقل و انتقالات خود را با مراجعه به سامانه  ثبت کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌های مبدا از اول خردادماه تا ۱۵ تیر درخواست‌های دانشجویان را بررسی می‌کنند، گفت: درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا به دانشگاه‌های مقصد می‌رود که این دانشگاه‌ها از ۱۵ تیر تا پایان مرداد فرصت بررسی درخواست‌ها را دارند که نتایج نهایی اول شهریور ماه از طریق سامانه اعلام خواهد شد.

نظر شما