شناسهٔ خبر: 13290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره عکس «ما می‌توانیم» به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره عکس «ما می‌توانیم» عصر امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ هفتمین جشنواره عکس «ما می‌تونیم» عصر  شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در تالار مهر حوزه هنری با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد.

اجرای این مراسم را شهرام شکیبا بر عهده داشت. صندلی های سالن مهر آنچنان خالی بود که مسئولان برگزاری جشنواره، نیمه دوم سالن را با ماکت هایی پوشیده بودند تصاویر ضبط شده از سوی دوربین های تلویزیون آبرومندانه باشد.

نخستین و تنها سخنران این مراسم رسول اولیازاده دبیر هنری جشنواره «ما می توانیم» و مدیر خانه عکاسان ایران بود.

اولیازاده در صحبت هایش با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: جشنواره عکس «ما می توانیم» در دوره های نخستی که برگزار می شد، کمی سردرگم بود. اما کم کم عکاسان با ما اخت گرفتند و آثاری ارزشمند را برای ما فرستادند.

دبیر هنری هفتمین جشنواره «ما می توانیم» با اشاره به لزوم برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در دنیای امروز ما نه تنها از نظر اقتصادی و سیاسی تحریم هستیم، بلکه از نظر خبری هم ما را تحریم کرده اند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان تصور درستی از اوضاع داخلی ایران ندارند.

وی ادامه داد: مردمان بسیاری از کشورها، هم اکنون گمان می کنند که مردم ایران برای مسافرت هایشان از شتر استفاده می کنند. برخی ها هنوز باور نمی کنند که در ایران ساختمان های بلند وجود داشته باشد.

اولیازاده تصریح کرد: برگزاری جشنواره عکس «ما می توانیم» با این هدف انجام می شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور به جهانیان معرفی شود. بسیاری از مردم دیگر کشورها وقتی با عکس های این جشنواره رو به رو می شوند، از پیشرفت های ایران بسیار شگفت زده می شوند.

در ادامه این مراسم، جمعی از داوران به همراه دبیر هنری جشنواره به روی صحنه آمدند تا برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شوند.

لوح تقدیر و جایزه ۲۰ میلیون تومانی جشنواره به رتبه نخست امیر قادری از استان مرکزی اهدا شد

لوح تقدیر و جایزه ۱۵ میلیون تومانی جشنواره به رتبه دوم مجید نقدی از تهران اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه ۱۰ میلیون تومانی جشنواره به رتبه سوم محمد صادق رضایی از ایلام اهدا شد.

پس از معرفی برگزیدگاه جشنواره، مراسم اختتامیه نیز به پایان رسید.

نظر شما