شناسهٔ خبر: 13091 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته مدیریت رسانه به مدد دانش و تجربه دکتر فرهنگی پا گرفتای کتاب‌ها را فراهم کرد

احمد مسجدجامعی در آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر فرهنگی با بیان این‌که دکتر فرهنگی با رویکرد فرهنگ‌پروری در حوزه رسانه فعالیت می‌کند، گفت: رشته مدیریت رسانه به مدد دانش و تجربه‌ وی پا گرفت و اکنون در کشور به جایگاه خوب و ارزشمندی دست یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مسجدجامعی در آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر فرهنگی که دوشنبه (۱۲ اسفندماه) در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: دکتر فرهنگی تبار نیکویی در حوزه فرهنگ دارد به گونه‌ای که پدربزرگ وی از بنیانگذاران آموزش و پرورش نوین در شمال ایران بوده و خدمات بسیاری به فرهنگ کشور انجام داده است. 
وی افزود: او از فرهنگیان کهن ایران زمین است که همواره پشتیبان فرهنگ و هنر بوده است و فرهنگ این کشور را به خوبی می‌شناسد. شخصیت چندوجهی، دانش پایدار و ایران دوستی او همواره زبانزد فعالان حوزه رسانه است. 
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: ما امروز از دکتر فرهنگی نه فقط به عنوان یک معلم بلکه به عنوان عضوی از خانواده فرهنگ و رسانه این کشور تجلیل می‌کنیم. رشته مدیریت رسانه با تجربه دکتر فرهنگی تحولی در حوزه رسانه به وجود آورده است. 
تجلیل از فرهنگی قدردانی از استاد فرهیخته حوزه ارتباطات است
در ادامه این مراسم بیژن نوباوه، دبیر و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: تجلیل از استاد فرهنگی فقط تجلیل یک انسان فرهیخته نیست بلکه تجلیل از علم و دانش استاد فرهیخته حوزه ارتباطات است. 
وی ادامه داد: ما همیشه خود را شاگرد می‌دانیم و در مقابل استادانی مثل دکتر فرهنگی بیش از همیشه نیاز به یادگیری را احساس می‌کنیم. استفاده از تجربیات استادان با تجربه این رشته قرار گرفتن در مسیر یادگیری همیشگی است. 
وی با بیان این‌که استادان بزرگ همیشه زنده هستند و همه جا برای آن‌ها کلاس درس است عنوان کرد: در این میان ما باید از تجربیات و دانش این استادان برای انقلابی‌تر شدن فرهنگ در کشور خود استفاده کنیم و با کمک آن‌ها علوم را اسلامیزه کنیم و به سمتی برویم که ایرانی آباد و اسلامی داشته باشیم. 
باید منزلت استادانی همچون دکتر فرهنگی را گرامی بداریم
در بخش دیگر این مراسم دکتر حسن قلی‌پور، رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: من به نمایندگی از رشته مدیریت امروز در این‌جا حضور دارم زیرا دکتر فرهنگی از ارکان رشته مدیریت در کشور است و در هر زمینه‌ای که موضوع مدیریت مطرح باشد وی حضوری فعال دارد زیرا عاشق درس دادن و کلاس‌هایش است. 
وی افزود: تعداد استادان برگزیده در حوزه مدیریت بسیار محدود است و ما باید شأن و منزلت استادانی همچون دکتر فرهنگی را گرامی بداریم. 
وی با بیان این‌که رشته مدیریت گرایش‌های مختلفی دارد گفت: اکنون رشته‌ای مانند مدیریت در سازمان به خوبی در کشور جا افتاده است، مدیریت رسانه نیز در حال رشد است اما جای خالی مدیریت در خانواده به خوبی احساس می‌شود و باید برای این حوزه راهکاری اندیشید. 
توسعه نظام آموزش مرهون فرهیختگان است 
در ادامه این مراسم نیز نماینده‌ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیام رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این مراسم را قرائت کرد. 
در بخشی از این پیام آمده است: «بی شک توسعه نظام آموزش عالی و جایگاه علم ایران در ترازهای جهانی مرهون تلاش‌های مستمر فرهیختگان کشور است. در همین راستا نیم قرن تلاش صادقانه و خدمات عالی شما استاد فرهیخته در عرصه مدیریت، آموزش و پروش حوزه‌های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه و ثمره شکوه و درخشش این علوم در کشور از برکات و بزرگترین میراث علمی شما در جامعه دانشگاهی کشور است. برخود لازم می‌دانم به نمایندگی از جامعه دانشگاهی کشور از زحمات شما به عنوان چهره ماندگار عرصه رسانه و مدیریت ارتباطات کشور تشکر کنم و توفیق روزافزون شما را از خداوند منان مسئلت دارم.» 
آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر فرهنگی اکنون در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از استادان حوزه رسانه در حال برگزاری است.

نظر شما