شناسهٔ خبر: 13006 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: تصمیم گرفته‌ایم به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر

علی جنتی گفت: معاونان وزارت ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات دیدار داشته‌اند، در گذشته وزارت اطلاعات از افرادی که نباید کتاب‌هایشان چاپ شود نام برده بود، اما با توجه به هم‌فکری صورت گرفته مقرر شد هیچ کتابی را به دلیل نویسنده‌اش رد نکنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز به اتاق بازرگانی رفته بود در حاشیه این نشست به سوال خبرنگاران در بخش‌های مختلف پاسخ گفت.

هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران قابل پیگیری است

جنتی در خصوص اعطای هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگاران که در سالهای گذشته شاهد آن بودیم، گفت: من نمی‌توانم در این زمینه تصمیم بگیرم، در سال‌های گذشته با توجه به این که رئیس‌ دولت، هشت سال بر سر کار بود، شرایطی داشتند که این اقدام را انجام می‌دادند، اما در دوره جدید دولت نمی‌دانم که این اتفاق می‌افتد یا نه، اما می‌شود آن را دنبال کرد.

در دیدار با وزیر اطلاعات مقرر شد که هیچ کتابی را به دلیل نویسنده‌اش رد نکنیم

عالی رتبه ترین مقام مسئول در وزارت ارشاد پیرامون دیدار با وزیر اطلاعات در خصوص نویسنده‌های ممنوع‌القلم اینگونه توضیح داد که، مجموعه معاونان وزارت ارشاد با معاونان ذیربط وزارت اطلاعات همچنین شخص وزیر دیدار داشته‌اند.

جنتی افزود: در گذشته وزارت اطلاعات از افرادی به عنوان کسانی که نباید کتاب‌هایشان چاپ شود نام برده بود، اما با توجه به هم‌فکری صورت گرفته مقرر شد که هیچ کتابی را به دلیل نویسنده‌اش رد نکنیم.

تصمیم گرفته‌ایم به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر

وزیر ارشاد با این جملات که برای چاپ کتاب ضوابطی وجود دارد که ما باید با توجه به آن ضوابط قانونی عمل کنیم، تصریح کرد: اگر کتابی مشکل نداشته باشد به آن اثر مجوز داده می‌شود، ولی اگر مشکلی مشاهده شود یا اصلاح می‌شود و اگر اصلاح نشد چاپ نمی‌شود. البته ما تصمیم گرفته‌ایم به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر.

پاسخ وزیر ارشاد به سوالی درباره باز شدن انجمن صنفی خبرنگاران به شرط خاموش کردن ضبط‌ها

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون جلسه با وزیر اطلاعات در خصوص باز شدن انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، عنوان کرد: اگر ضبط‌ها را خاموش کنید به این سوال پاسخ می‌دهم.

افزایش یارانه مطبوعات در بودجه سال آینده منوط به گشایش مالی وزارتخانه

این مقام مسئول در ارشاد جنتی به افزایش یارانه مطبوعات در بودجه سال آینده هم که سوال دیگر مطرح شده بود پاسخ داد و اضافه کرد: بحث یارانه جزء بودجه‌ای از کل بودجه وزارتخانه است و با توجه به اینکه کل بودجه حدود سه یا چهار درصد رشد پیدا کرده، بنابراین نمی‌توانم بگویم که در این حوزه افزایشی خواهیم داشت یا نه، مگر اینکه گشایش مالی داشته باشیم.

میزان بودجه ارشاد/ مشکلات ویزای فرهنگی

جنتی که در ادامه سوالات فراوان درباره اعلام رقم بودجه وزارت ارشاد ابراز داشت: این رقم تا کنون اعلام نشده است، البته در مجلس و شورای نگهبان امضا شده و بعد از ابلاغ به معاونت برنامه‌و ریزی و نظارت راهبردی به هم دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی پیرامون تسهیلات برای فعالان فرهنگی و یا دادن ویزای فرهنگی برای حضور در کشورهای همسایه اینطور پاسخ داد، فکر می‌کنم برای کسانی که به دیدارهای رسمی می‌روند مشکلی برای ویزا نباشد، اما اغلب سخت‌گیری‌ها مخصوصا برای کشور افغانستان به دلیل مشکلات در حوزه کار است، این سخت‌گیری‌ها برای کسانی می‌شود که به خاطر این مساله برای اقامت به کشور می‌آیند. فعالان فرهنگی جایگاه جدایی دارند و ما این مساله را بررسی می‌کنیم که بحث ویزای‌شان طولانی نشود.

نظر شما