شناسهٔ خبر: 12667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساعت پخش شبکه رادیوی خانواده ارتقا یافت

زمان شبکه رادیویی خانواده پس از پشت سرگذاشتن ۶ ماه از دوره فعالیت خود، از ۶ ساعت به ۱۱ ساعت در روز افزایش یافت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ طاهره راستی‌پیشه، مدیر شبکه رادیویی خانواده با بیان این مطلب از افزایش زمان پخش این شبکه از ۶ ساعت به ۱۱ ساعت در روز در حال حاضر خبر داد که از ابتدای سال جدید، برنامه ‏های رادیو خانواده به ۱۲ ساعت افزایش خواهد یافت.

وی  در ادامه گفت: خانواده‌‌ به عنوان محور توسعه انسانی اجتماعی، توجه به کرامت و نقش زن با حفظ سلامت خانواده در عین تأکید بر قداست آن و تقویت دانش و آگاهی زنان در نگرش نسبت به  توانایی‏ها و قابلیت‌های خویش از جمله مأموریت‌های این شبکه است.

راستی‌پیشه در ادامه هدف اصلی از راه‌اندازی شبکه رادیویی خانواده را تحکیم، تکریم و تعالی خانواده با بهره‌گیری از چهار مولفه دین، اخلاق، امید و آگاهی برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های این شبکه براساس آموزه‌های دینی، فرمایشات و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و سیاست‌های رسانه ملی تهیه و تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: خانواده در مقام بنیادی‌ترین و مهم‌ترین رکن جامعه اسللامی ایرانی، کانون انسان‌ساز و مهد عشق‌ورزی و محبت بوده و باید به‌عنوان بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شبکه رادیویی خانواده با تصریح این‌که در راستای ارتقای منزلت و شأن خانواده باید ظرفیت‌های لازم در رسانه ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اظهار داشت: توجه به انسجام، پیوندها، همبستگی‌ها و سرمایه‌های اجتماعی ناشی از تشکیل، تحکیم و ارتقای خانواده موجب تقویت و تحکیم بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

راستی‌پیشه با اشاره به راهبردهای شبکه رادیویی خانواده گفت: چهارده راهبرد اصلی برای این شبکه رادیویی تعریف شده که در این میان می‌توان به راهبردهایی از جمله « تشویق و ترغیب به ازدواج»، « تشکیل خانواده و ایجاد خودباوری در زنان به خصوص زنان خانه‌دار» و « ترسیم الگوی خانواده متعادل» اشاره کرد.

وی با معرفی برنامه‌های در حال پخش این شبکه گفت: در حال حاضر برنامه‌‌‌های «یه خونه یه دنیا حرف»، «ورزش، نشاط و حرکت» ، «میز صبحانه» ، «تلاوت آرامش»، «پنجره دیدار»، «تازه‌ها»، «صدای زندگی»، «خانه زیبای من» ، «خانواده سبز»، «کوله‏بار»، «مقرون به صرفه»، «زندگی شیرین» و بسیاری برنامه‏های کوتاه و بلند دیگر با موضوع خانواده از ساعت ۶ صبح تا ۵ بعد از ظهر روی موج اف‌ام ردیف ۵/۸۹ مگاهرتز در حال پخش است.

مدیر شبکه رادیویی خانواده در ادامه اضافه کرد: این برنامه‌ها با محوریت اهمیت ورزش در سلامت اعضای خانواده، اهمیت خوردن صبحانه در جمع خانواده، الگوسازی خانواده اسلامی- ایرانی و اصلاح سبک زندگی، تربیت دینی خانواده، بررسی رویدادهای حوزه خانواده اعم از فرهنگی، اجتماعی و هنری و مجله خانوادگی برای آموزش مهارت‌های زندگی تولید و پخش می‌شود. وی از همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مراکز و آموزشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی که به نوعی با خانواده و مسائل آن در ارتباطند، خواست تا به منظور همکاری و تحقق بخشی به اهداف موردنظر درباره خانواده اسلامی- ایرانی ، شبکه رادیویی خانواده را همراهی و کمک کنند.

نظر شما