شناسهٔ خبر: 12009 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین جزییات جشنواره‌ی فیلم فجر در شهرستان‎ها

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما از اکران 20 فیلم سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر در مراکز استان کشور خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ سید غلامرضا موسوی درباره اکران فیلم‌های سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌ها توضیح داد: از ۱۶ بهمن‌ماه اولین اکران‌ها در ۱۹ استان کشور برگزار شده است که این استان‌ها عبارتند از: سینما «مهتاب» در استان قزوین، «فرهنگ» در استان اراک، «۲۹ بهمن» آذربایجان شرقی، «مهتاب» در استان کرمان، «ستاره شهر» بندرعباس، «قدس» همدان، «ساویز» البرز، «ایران» آذربایجان غربی، «آزادی» یا «فرهنگ» کرمانشاه، «سعدی» فارس، «میرزاکوچک‌خان» گیلان، «بهمن» بوشهر، «استقلال» خرم‌آباد، «قدس» اردبیل، «بهمن» زنجان، «تک صفاییه» یزد، «اکسین» و «هلال احمر» خوزستان، «بهمن» کردستان و در کهکیلویه وبویراحمر که سینما نداریم، «مجمتع فرهنگی ارشاد یاسوج».

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان ادامه داد:‌ از ۱۷ بهمن‌ماه نیز نمایش ۲۰ فیلم جشنواره در ۱۰ استان‌ کشور شروع شده است، در حقیقت یک سوم فیلم‌ها در هر استان‌ به نمایش درمی‌آیند.

او افزود: از ۱۷ بهمن نیز فیلم‌ها در سینما «هویزه» مشهد، «تربیت» قم، «سپهر» مازندران، «ساحل» یا «سپاهان» اصفهان، «فرهنگ» سمنان، «کاپری» گلستان، «بهمن» چهارمحال بختیاری و همچنین در استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام که فاقد سینما هستند در «مجتمع فرهنگی ارشاد» اکران شده است.

موسوی در عین حال از اکران فیلم‌ها از ۱۹ بهمن در استان‌های خراسان جنوبی، سینما «فردوسی» و «مجتمع فرهنگی ارشاد» در خراسان شمالی که فاقد سینماست خبر داد.

او ادامه داد: در هر سینما ۲۰ فیلم جشنواره در تمام بخش‌ها به نمایش درمی‌آید. ما فیلم‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم که شامل ۱۰ فیلم در بخش سودای سیمرغ ۱، هفت فیلم در بخش نگاه نو و سه فیلم پرمخاطب می‌شوند.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما تصریح کرد: سه فیلم پرمخاطب براساس آمار و اطلاعاتی که ازدوستانی که فیلم‌ها را مشاهده کرده بودند و احساس کردیم می‌توانند فیلم‌های پرمخاطب‌تری باشند، انتخاب کردیم تا جذابیت فضای سینما را بیشتر کنیم.

موسوی اضافه کرد: براساس اخباری که به دست ما رسیده است استقبال خوبی از فیلم‌هایی که در شهرستان‌ها نمایش داده، شده است. در اکثر استان‌ها، مدیران کل،‌استانداری‌ها و مرکز تلویزیون محلی آن استان خوب عمل کرده‌اند و مردم استقبال خوبی از فیلم‌ها داشته‌اند و به نظر می‌رسد تب جشنواره با گذشت روزها و به تدریج در استان‌ها افزایش یافته است.

او با توجه به اینکه اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها نسبت به تهران دیرتر شروع شده است تأکید کرد: نمایش فیلم‌ها از روزی که اکران شروع شده است به مدت ۱۰ روز در استان‌ها ادامه دارد.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان همچنین درباره‌ی مجهز شدن سیستم‌ها به دیجیتال اظهار کرد: با توجه به مجهز شدن سینماها به سیستم دیجیتال باید فیلم‌ها به روی هارد ریخته شود و با دادن کد ویژه به آن‌ها، فیلم‌ها نمایش داده شوند. این پروسه فنی در بسیاری از جاها برای اولین‌بار اجرا می‌شود و طبیعتا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. در این مدت تنها دو مورد با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه با تلاش دوستان فنی در جشنواره این مشکل برطرف شد.

موسوی بیان کرد: احتمال داشت برخی استان‌ها از هنرمندان فیلم‌ها دعوت کنند، همان‌طور که در بعضی از استان‌ها این اتفاق می‌افتد و اگر همه این‌ها همزمان با جشنواره بود طبیعتا هنرمندان امکان حضور در شهرستان‌ها را نداشتند. بعد از برگزاری اختتامیه در تهران، عوامل فیلم می‌توانند در شش روز باقی‌مانده جشنواره در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و با تماشاچیان شهرستانی فیلم را دنبال کنند.

او تأکید کرد: نمایش فیلم‌های جشنواره در استان‌ها به پیشنهاد شورای عالی تهیه‌کنندگان و موافقت وزارت کشور، معاونت قائم مقام فرهنگی و جشنواره فیلم فجر برگزار شده است.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان تصریح کرد: از طرف شورای عالی نیز یک نماینده را به استان‌ها معرفی کردیم تا گزارش روزبه‌روز و چگونگی استقبال و برخورد مردم با نوع فیلم‌ها را برای ما ارسال کند.

موسوی با بیان اینکه هزینه یک سانس فیلم‌ها را وزارت کشور پرداخت کرده است، گفت: یعنی ما تنها هزینه یک سانس فیلم را دریافت کرده‌ایم و مابقی هدیه هنرمندان به مردم استان‌ها است.

نظر شما