شناسهٔ خبر: 10996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مومنی‌شریف: مردمی بودن ویژگی هنر انقلاب اسلامی است

اختتامیه دومین برنامه شب‌های شعر انقلاب برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ اختیامیه دومین برنامه «شب‌های شعر انقلاب» ساعتی پیش با حضور چهر‌های شناخته شده شعر انقلاب و آئینی کشور، هنرمندانی از جمله حمید سبزواری، محمدعلی بهمنی، حسین اسرافیلی، علی انسانی، غلامرضا سازگار، قربان ولیئی، بیگی حبیب‌آبادی، حمیدرضا شکارسری، ناصر صید، جواد محقق، محمود حبیبی کسبی، حامد عسگری، عباسعلی براتی‌پور، علی داوودی، فاضل نظری، محسن عرب‌صادقی، علیرضا قزوه  و بیژن ارژن و چندین شاعر پیر و جوان کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. 

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مسئولان فرهنگی کشور بود که در این مراسم حضور یافت و سخنرانی کرد.

وی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از دست‌اندارکاران دومین برنامه شب‌های شعر انقلاب گفت: شاعران و اساتیدی عزیزی در طول یک ماه اخیر به استان‌های مختلف کشور سفر کردند و شب‌های شعر انقلاب به همت آنان برپا شد. خوشحالیم که هنر و ادب انقلاب اسلامی آرام آرام جای خود را در تقدیم کارهای فرهنگی‌مان باز می‌کند و برنامه‌های آن مورد استقبال همه مردم حتی در استانها قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: وقتی بحث ویژگی‌های سبکی ادب و هنر انقلاب اسلامی باید خاطرنشان کرد که بی‌تردید یکی از مهمترین ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی رویکردی مردمی‌مان است. 

وی افزود: اگر به هنر پیش از انقلاب اسلامی نگاه کنیم می‌بینیم که در آن دوران هنر هیچ کاری به مردم و مخاطبان نداشته و نمی‌توانیم آن هنر را مردمی بدانیم. امروز با قدردان مردمی بودن هنر انقلاب باشیم. 

مومنی شریف گفت: شعر که هنر اول ماست و همیشه مورد لطف و عنایت مردم بوده و در فرهنگ ما از شان و مکانت رفیعی برخوردار بوده، اما هنرهای دیگر هم هر وقت و هر جا به مردم پرداخته‌اند و مورد لطف مردم قرار گرفته‌اند و این نیازمند قدردانی و سپاس است.

شبهای شعر انقلاب که در ۶ استان کشور برگزار شد با قرائت اشعاری از ۱۸۰ شاعر امشب به کار خود پایان می‌دهد. 

نظر شما