شناسهٔ خبر: 10835 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهریار زرشناس «نیمه پنهان آمریکا» را نوشت

کتاب «نیمه پنهان آمریکا؛ مروری کوتاه بر بنیانهای نظری و ارکان تمدنی آمریکا» نوشته شهریار زرشناس، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ شناختن تاریخ آمریکا مقوله‏ای مهم است، چه از نظر این منظر که مسأله مهم امروز ما پیدا کردن راه درستی برای مبارزه با آمریکا است و چه از این منظور که بنا کردن تمدنی بر پایه اسلام، نیازمند فهم راه‏های غلط طی شده تا کنون است و چه از این نظر که به بهانه‏‌های مختلف از جمله نقص حقوق بشر و خشونت و... مدام کشور ما و مسلمانان را متهم می‏‌کند اما خلاف برخی از تصورات رایج شناختن آمریکا علی رغم تاریخ ظاهراً کوتاهش، کار آسانی نیست.

به خصوص برای اهالی مشرق زمین امریکا و رفتار مردمان و حاکمان آن و پیچیدگی‏‌های ساختارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن تا حد زیادی دور از ذهن نیست. عدم درک درست از دنیای غرب و این به اصطلاح جامعه جهانی به سرکردگی آمریکا امکان دارد به اتخاذ تصمیماتی غیرقابل قبول در حیطه سیاست خارجی و حتی داخلی منجر شود.

کتاب حاضر که در کمال اختصار نگاشته شده است به بررسی تاریخ اجتماعی ـ اقتصادی آمریکا می‌پردازد. نویسنده در این کتاب سعی دارد پرده از ظاهر زیبا و جذاب آمریکا بردارد و خواننده را با باطن این دولت که سرشار از ستمکاری‌ها و زد و بندهای کانون‏‌های ثروت و قدرت، خشونت سرمایه‏ داران و انحصارهای امپریالیستی و توطئه‏ گری سازمانهای پیچیده و مخفی‏کاری‌هایی همچون سازمان‌های فراماسونری است، آشنا سازد. در این کتاب به مباحثی همچون: تاریخچه شکل‏ گیری آمریکا، حقایق پنهان جنگ جهانی دوم، امپراتوری رسانه‏‌ها و... پرداخته شده است. سبک کتاب، تاریخی و تحلیلی است.

چاپ اول «نیمه پنهان آمریکا» در ۱۱۲صفحه، قطع رقعی، ۳۲۰۰ تومان و تیراژ ۲۰۰۰ نسخه از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏‌شود.

شهریار زرشناس (متولد ۱۳۴۴) از نویسندگان ماهنامة سوره در دوران سردبیری شهید آوینی، سردبیر ماهنامه‏های “مشرق” در دهه هفتاد و «فرهنگ عمومی» در سالهای اخیر است. تاکنون بیش از بیست اثر مکتوب از او به چاپ رسیده‌است. وی پس از آنکه تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته فلسفه به پایان رساند، مقطع دکترا را در رشته روانشناسی در کشور کرواسی ادامه داد، اما به دلیل عدم پذیرش موضوع پیشنهادی پایان‌نامه از پایان تحصیل بازماند. وی بعدها نشان عالی فرهنگ از شورای عالی انقلاب فرهنگی و درجه دکتری گرفت. او اکنون عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

دفتر نشر معارف تاکنون از این نویسنده و پژوهشگر منتقد، کتاب‏های «مبانی نظری غرب مدرن»، «روانشناسی مدرن و حقیقت فراموش شده انسان» و «سیری انتقادی در آرای داریوش شایگان» منتشر کرده است و به زودی کتابهای «جامعه مدنی»، «توسعه»، «نگاهی به تاریخچه روشنفکری در ایران (دو جلد)» و «سرمایه ‏سالاری(کاپیتالیسم)» را روانه بازار کتاب می‌کند.

برای تهیه کتاب از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) پاتوق کتاب قم(تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۱۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کنید.

نظر شما