شناسهٔ خبر: 10767 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور 50 هزار تشکل مذهبی در جشن‌های دهه فجر

مسئول هیئت‌های مذهبی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 40 هزار هیئت مذهبی و 10 هزار انجمن اسلامی و کانون فرهنگی در طول سال فعال است، از مشارکت این هیئت‌ها در جشن‌های دهه فجر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، مسئول کمیته انجمن‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ظهر امروز، اول بهمن ماه با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت.

توفیقات خوب مذاکرات هسته‌ای برای جمهوری اسلامی

وی با اشاره به اینکه طی ۳۵ سال اخیر ملت بزرگ ایران پیروزی‌هایی بزرگی در حوزه سیاسی و فرهنگی به دست آورده است، گفت: مذاکرات هسته‌ای با پشتیبانی مقام معظم رهبری توفیقات خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است و بر همین اساس جشن‌های انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی‌های موجود از شور و نشاط بیشتری برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام ورحانی‌نژاد کمیته انجمن‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی را کمیته‌ای متشکل از شبکه‌های مردمی معرفی کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار تشکل مذهبی در جشن‌های دهه فجر مشارکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارد که ۴۰ هزار هیئت فقط در ماه‌های محرم و صفر فعال هستند و ۱۰ هزار انجمن اسلامی و کانون فرهنگی نیز در طول تمام سال فعالیت می‌کنند، گفت: برای هماهنگی این ۵۰ هزار تشکل دو نشست سراسری با حضور مسئولان استان‌ها برگزار می‌‌شود.

هر کجا مبلغ نیاز داشتید با سازمان تبلیغات تماس بگیرید

مسئول کمیته هیئت‌های مذهبی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری ۵۰۰ نشست هماهنگی برای مبلغان، مداحان و هیئت‌های مذهبی نیز خبر داد و اعلام کرد: در دهه فجر انقلاب مراسم‌های مردمی زیادی برگزار می‌شود که برای تأمین مبلغ مورد نیاز این مراسم علاوه بر مبلغان مقیم در شهرها ۱۳ هزار مبلغ نیز به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی از مردم خواست هر کجا به مبلغ نیاز داشته باشند با سازمان تبلغات اسلامی شهرهای خود تماس و مبلغ درخواست کنند.

برپایی ۲۰۰۰ گفتمان دینی در سطح مدارس

روحانی‌نژاد ادامه داد: طی دهه فجر ۳۰۰ شب خاطره‌گویی از رخ‌دادهای انقلاب، دو هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و مساجد با هدف آشنا کردن نسل جدید با اندیشه‌های امام، رهبری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی از سخنرانی پنج هزار مبلغ مستقر و اعزامی در نمازهای ظهر، عصر، مغرب و عشا در خصوص دهه فجر نیز خبر داد و گفت: در پورتال مساجد سازمان تبلغات اسلامی ۱۲ هزار مسجد عضو هستند که برنامه‌های خود را در این پرتال اعلام خواهند کرد.

مسئول کمیته هیئت‌های مذهبی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه اعلام کرد: تغذیه فکری و فرهنگی سه هزار و ۷۰۲ نفر از ائمه جماعات فعال در دانشگاه‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

۵۱۰ مسجد منتخب و محوری برنامه منسجم اجرا می‌کنند

وی مهم‌ترین برنامه هیئت‌های مذهبی را حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام و بیان کرد: تشکل‌های مذهبی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و ۵۱۰ مسجد منتخب و محوری کشور نیز طی ایام دهه فجر برنامه‌های منسجم خواهند داشت.

روحانی‌نژاد افزود: برای مبلغین، ائمه جماعات، کارکنان دولت، مداحان، ستایشگران، معلمان و ... دوره‌های آموزشی برگزار و آنها با مسائل انقلاب آشناتر می‌‌کنیم که این برنامه ۴۰ تا ۵۰ هزار ساعت آموزش را در برخواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ۷۲ هزار مسجد کشور ۶۲ هزار مسجد با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط و طی سال چند بار از این سازمان خدمت دریافت می‌کنند، گفت: برای اینکه مساجد در فضای مجازی فعال‌تر باشند پورتالی برای مساجد تعریف شده است که برنامه‌های خود را در این پورتال اعلام کنند و ما در سال جاری از این ظرفیت هم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر استفاده کرده‌ایم.

روحانی‌نژاد در خصوص شعارهایی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری بیان خواهد شد، گفت: شعارهای دهه فجر به دو گروه تقسیم می‌شوند یکی شعارهایی که بر اساس اصول انقلابی و بومی مطرح می‌شود و دوم شعارهایی که ستاد آنها را به مردم پیشنهاد می‌دهد. 

نظر شما