شناسهٔ خبر: 10625 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شعر و شاعری در ایران باستان و میانه» به همراه 6 مجموعه شعر آماده چاپ می‌شود

مدیر انتشارات آوای کلار از آماده‌سازی کتاب «شعر و شاعری در ایران باستان و میانه» شامل گفتگو با ابوالقاسم اسماعیل‌پور و 6 مجموعه شعر جدید از شاعران کشور برای انتشار خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کوروش فقیه نصیری، مدیر انتشارات آوای کلار درباره آثار چاپ‌ شده و در دست انتشار این ناشر در سال جاری گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون، ۲۹ عنوان کتاب را در انتشارات آوای کلار منتشر کرده‌ایم که از این تعداد ۸ عنوان مربوط به کتاب‌های رمان و مجموعه داستان، و ۸ عنوان به کتاب‌های شعر اختصاص دارند.

وی افزود: در بخش کتاب‌های رمان و مجموعه داستان، عناوینی که از ابتدای سال تا امروز به چاپ رسیده‌اند، عبارت‌اند از: مجموعه داستان‌های «روی پنجه‌های پا» نوشته زهرا هادی، «تی‌تی کاک» نوشته آریا یعقوب‌زاده، «هیچ و پوچ» نوشته پریسا نصیری و رمان‌های «باغ مخفی» نوشته فرانسیس هاچین پرنت با ترجمه مریم مفتاحی، «مامون و قلاغ‌های باغ آغاشازده» نوشته غزل تاجبخش، «لعل و دُر» نوشته زهرا حسینی، «قبر شیطان» نوشته صدیقه جاویدی و «فقط دیوانه می‌داند» نوشته احمدرضا فریور. کتاب «آینه مهر» اثر جهانگیر زمانی در حوزه کتاب‌های جُنگ ادبی تاریخی‌مان جا می‌گیرد.

این ناشر در ادامه گفت: بیشترین کتاب‌هایی که در این مدت چاپ کرده‌ایم در حوزه شعر جا می‌گیرند. «درود به رنگ آبی» سروده عطیه مرتضوی، «با خودت قدری ماه بیاور» سروده همراز لطفی، «پرنده با دلهره‌هایش» سروده علیرضا قاسمی، «بی‌خود می‌کند بهار بی‌تو بیاید» سروده رضا کاظمی، «روزهای ابری» سروده امیر امیدی، «ابرهای شهرک سیمانی» شامل شعرهای خسروانی علی عباس‌نژاد، «تندر اما ناگهانی‌تر» سروده علیرضا طبایی، «آخرین روزی است که پرنده‌ای» سروده عاطفه معصومی و «عشقخانه» نوشته محمد شوری شامل بررسی اشعار مولانا، شهریار و فریدون مشیری درباره عشق عناوینی هستند که در این حوزه منتشر شده‌اند.

فقیه‌نصیری گفت: «گوشه‌های وجود ما» و «چند قدم مانده به خوشبختی» نوشته دکتر سهیلا سلاح‌ورزی و چاپ دوم کتاب‌های «مدیریت خشم»، «مهارت اعتماد به نفس» و «مهارت تغییر باور» عناوینی هستند که در حوزه روانشناسی به چاپ رسانده‌ایم. فیلمنامه‌های «یاس + من» نوشته حمید رفیعی، «تسیح عشق» نوشته صدیقه جاویدی و نمایشنامه «زندگی او» نوشته ترانه برومند هم در میان کتاب‌های چاپ شده در حوزه ادبیات نمایشی قرار می‌گیرند. «جایگاه و نقش گیلان در سیاست و اقتصاد عصر صفوی» نوشته فرشته عبداللهی، «اصول تغذیه سالم» نوشته دکتر محمدمهدی شریفی و مجموعه کاریکلماتور «زمین هرجا که خسته شود نشست می‌کند» اثر زینب میرجعفری هم دیگر کتاب‌هایی هستند که در فهرست آثار منتشرشده امسالمان به چشم می‌خورند.

وی ادامه داد: اما در حوزه کتاب‌های در دست انتشار باید به کتاب «شعر و شاعری در ایران باستان و میانه» اشاره کنم که گفتگو و مصاحبه‌ای با دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور است. این گفتگو توسط پوریا گل‌محمدی شاعر معاصر انجام شده است و کتاب مورد نظر در مسیر چاپ قرار دارد. به علاوه ۶ کتاب مجموعه شعر هم در مسیر چاپ قرار دارند که یکی از آن‌ها به صورت سه‌زبانه فارسی، انگلیسی و فرانسوی چاپ خواهد شد. این کتاب اثر مهره شاه‌حسینی است و با عنوان «به اندازه همه ساعت‌های دنیا وقت دارم که دوستت داشته باشم» چاپ خواهد شد.

مدیر انتشارات آوای کلار گفت: دو مجموعه شعر از ناهید یوسفی با عناوین «همه، همه را نمی‌شناسند» و «سردرد پایتخت» و مجموعه شعرهای «بودای زندگی من»، «هیچ آدم‌برفی‌ای که زن نمی‌شود» و «ناپلئون در آکواریوم» سروده فرزین شریعت‌پناهی، زری محمدی خرّمی و محرم نجف‌پور دیگر کتاب‌های شعری هستند که در تدارک چاپ آن‌ها هستیم. از مجموعه کتاب‌های فلسفی و معرفی اقوام ایرانی تاریخی نیز هرکدام یک کتاب آماده چاپ داریم که اسامی‌شان عبارت است از: «مقدمه‌ای بر زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر» نوشته مهدی حبیبی و «اقوام ایرانی» نوشته شهیار خلیلی.

فقیه‌نصیری در پایان گفت: در حوزه ادبیات، رمان «دختری به نام بیتا» را در دست انتشار داریم که نوشته زهرا شایسته‌فرد است و در زمینه ادبیات نمایشی هم کتاب «نمایشنامه ایرانیان» نوشته آنتیخولوس را در دست آماده‌سازی داریم که توسط دکتر کامیاب خلیلی ترجمه شده است.

نظر شما