نمایش همه
  • کتاب جامعه شناسی نوین شهری ۱۴۰۱-۰۸-۲۸ ۱۹:۱۳

    جامعه‌شناسی نوین شهری

    کتاب «جامعه‌شناسی نوین شهری» حول پارادایم منسجمی که رویکرد فضایی ـ اجتماعی نام دارد ساختار یافته؛ این رویکرد در تعریف کلی خود به بررسی تأثیر عوامل اجتماعی مانند نژاد، طبقه، جنسیت، سبک زندگی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر روند توسعة نواحی کلان‌شهری جهان می‌پردازد.

  • کتاب مردم علیه دموکراسی ۱۴۰۱-۰۸-۲۸ ۱۹:۱۰

    مردم علیه دموکراسی

    مردم علیه دموکراسی، همه‌ این خطرها را شرح داده و سعی کرده با پررنگ نشان دادن نقش ناسیونالیسم عقلانی، بهبود اقتصادی و تجدید ایمان اجتماعی، راه‌حل‌ها و راهکارهایی برای نجات، به مردم و حاکمان جهان ارائه دهد.

  • تأملاتی درباب گیوتین و دار ۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۱۹

    تأملاتی درباب گیوتین و دار

    داستایفسکی می گوید که در واپسین دم پیش از اعدام آدمی، او، هر اندازه هم که دلیر باشد، اگر با این گزینه روبرو شود که در عوض مرگ، چند صباح برجای از عمرش را بر ستیغ صخره‌ای بی‎آب ­وعلف سپری کند، با جان ­و دل آن را برخواهد گزید.

  • کتاب بر آمدن اقتدارگرایی ۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۱۶

    برآمدن اقتدارگرایی

    سرانجام این کتاب دیدگاه‌هایی در مورد چگونگی مقابله با اقتدارگرایان و شکست آنان با استفاده از روش‌های آزموده شده و موثر ارائه می‌دهد.

  • کتاب به سوی جامعه ای عقلانی ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۹:۴۲

    کتاب به سوی جامعه ای عقلانی

    هابرماس با پرابلماتیک کردن این ماجرا، پرسش‌ها و طرح بحث‌هایی را پیش روی دانشجویان و محققان گذاشته و با دعوت از آن‌ها، بازخوانی و پرسشگری در خصوص ساختاری که با سیاست‌زدایی از توده‌ها، دانشگاهیان و متخصصان، برای خودش مشروعیت دائمی خریده را، از نو برپا کرده است.

  • کتاب پایان الهی یا بشری تاریخ ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۹:۳۵

    پایان الهی یا بشری تاریخ

    کتاب پایان الهی یا بشری تاریخ با عنوان فرعی (مجادله بلومنبرگ، لوویت و اشمیت درباب سکولاریزاسیون و مدرنیته) کتابی از ژانر فلسفه سیاسی است که توسط «جو پل کرول» به نگارش در آمده است .

  • فلسفه دین ۱۴۰۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۷

    دانشنامۀ فلسفۀ استنفورد 4

    فلسفه دین

  • امپراتوری‌های بیزانس و ساسانی ۱۴۰۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۳

    امپراتوری‌های بیزانس و ساسانی

    کتاب امپراتوری‌های بیزانس و ساسانی نه‌تنها دربارۀ روابط روم و ساسانیان شناخت لازم را به خواننده می‌دهد، بلکه نقش و اهمیت ساسانیان را در تاریخ شرق دنیای کهن نیز می‌کاود.

  • کتاب قدرت جغرافیا ۱۴۰۱-۰۴-۱۴ ۱۱:۲۳

    قدرت جغرافیا

    پرناز طالبی

    این کتاب نشان می‌دهد که چگونه سیاست دفاعی آمریکا در مقابل چین با تاکید بر موقعیت استرالیا شکل می‌گیرد و چگونه ایران بر منطقهٔ خاورمیانه تاثیر می‌گذارد.

  • کتاب شناخت و علاقه های انسانی ۱۴۰۱-۰۴-۱۴ ۱۱:۰۰

    کتاب شناخت و علاقه های انسانی

    ناصرالدین علی تقویان

    کتاب شناخت و علاقه های انسانی (به آلمانی: Erkenntnis und Interesse) کتابی است که در سال 1968 توسط فیلسوف آلمانی یورگن هابرماس منتشر شد، که در آن نویسنده به توسعه علوم طبیعی و انسانی مدرن می پردازد.

  • کتاب  تفکر در باب توسعه ۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۵۱

    تفکر در باب توسعه

    محمدمهدی دهدار

    کتاب حاضر به دنبال کاوش در تفکر در باب توسعه از ابتدای عصر مدرن بوده و نتیجه آن طرح بحثی برای جست‌وجوی «تئوری اجتماعی جهانی» در شرایط جهانی شده امروز است.

  • کتاب هرمنوتیک ۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۵

    هرمنوتیک

    محمدابراهیم باسط

    آنچه در کتاب حاضر می‌خوانید مهم‌ترین دست‌نوشته‌های باقی‌مانده از او درباره‌ی هرمنوتیک است

  • کتاب رخداد ۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۲۶

    رخداد

    امیررضا گلابی

    اسلاوی ژیژک در این کتاب می‌کوشد چارچوبی برای فکر کردن به این تغییر، که نام فلسفی آن «رخداد» است، فراهم کند.

  • پرونده ۱۴۰۱-۰۲-۱۱ ۱۴:۴۶

    پرونده

    این کتاب، با مروری بر مستندات و خاطرات، دیدار حضوری در دفاتر جاسوسی انگلیس و نیز اتاق‌های نشیمن افسران بازنشستة اشتازی، به روایتی شخصی تبدیل شده که به اندازة داستان‌های جورج اورول و گراهام گرین‌ مسحورکننده،‌ جذاب و یادآور اخلاقیات است ـ و مهم‌تر اینکه، تمامش عین حقیقت است.

  • عصر سکولار ۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۱۵:۱۳

    عصر سکولار

    عصر سکولار روایتی است تاریخی از روند پدیدار شدن جوامع سکولار غربی.

  • اول اصلاح اقتصادی ۱۴۰۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۲۷

    اوّلْ اصلاح اقتصادی

    علی‌اکبر داور که در این کتاب مجموعهٔ مقالاتِ او در دفاع از چنین دیدگاهی در فاصلهٔ بهمن ۱۳۰۱ تا آبان ۱۳۰۲ به انضمام تعداد دیگری از نوشته‌هایش منتشر می‌شوند، خود در ادوار بعدی تلاش بی‌وقفه‌ای را برای تأسیس دستگاه دیوانسالاری مدرن تا زمان خودکشی‌اش در ۲۰ بهمن ۱۳۱۵ کرد.

  • نژاد و تاریخ ۱۴۰۰-۱۲-۲۱ ۱۲:۳۵

    نژاد و تاریخ

    ابوالحسن نجفی

    به عقیدۀ لوی‌استروس، «اهمیت مردم‌شناسی برای علوم انسانی مانند اهمیت علم نجوم، در آغاز پیدایش، برای علوم فیزیکی است. جوامعی که ما بررسی می‌کنیم به اشیایی می‌مانند که از نظر زمانی و مکانی بسیار دور از ما قرار دارند.

  • گنگ خوابدیده ۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۰۵

    گنگ خوابدیده

    بهزاد جامه بزرگ

    دویست سال گذشته تاریخ اندیشه ایرانی محل ظهور و بروز ایده ها و تفکرات و تجویزهایی در مواجهه با غرب و تمدن و تفکر جدید آن بوده است که جنبه های بسیاری از آن مغفول واقع شده و یا کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است...

  • 1 ۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۹

    «روان‌شناسی سیاسی تجاوز جنسی در جنگ»

    این کتاب راه‌های شکل‌گیری تجارب فردی از تجاوز جنسی در جنگ را برحسب گفتمان‌ ملی و بین‌المللی درمورد جنسیت، مسائل جنسی و سیاست نشان می‌دهد.

  • 1 ۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۸

    ویژه‌نامه «جنسیت» و «بوف کور» در دهمین شماره سخن سیاوشان

    دهمین شماره از فصلنامه فرهنگی-اجتماعی «سخن سیاووشان» (بهار ۱۴۰۰) در  ۴۲۳ صفحه منتشر شد. این شماره، دو ویژه‌نامه «جنسیت» و «بوف کور» و بخش‌هایی با عنوان «تاملات میان‌رشته‌ای»، «ترجمه» و «سخن آشنا» را در خود جای داده‌است

  • 1 ۱۴۰۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۸

    «معارف کلامی شیعه؛ آموزه‌های اختصاصی»

    سرویراستار حمیدرضا شریعتمداری

    از آنجا که شیعه‌پژوهی بدون آشنایی با نوع نگرش منابع ملل و نحل به شیعه و گزارش‌هایشان از آراء و مقاللات نامداران و صاحب‌نظران شیعه، تمامیت نمی‌یابد، مقاله‌ای به شیعه و انشعاباتش از نگاه ملل و نحل‌نویسان اختصاص یافته است.

  • 1 ۱۴۰۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۰

    «تاریخ زبان‌های ایرانی»

    حسن رضائی باغ‌بیدی

    این کتاب راویتگر تاریخ زیان‌های ایرانی است و آثار برجای مانده این زبان‌ها را، که ارزشمندترین میراث نیاکانمان است، معرفی می‌کند.

  • 12 ۱۴۰۰-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۴

    «رفتار مصرف کننده در گردشگری»

    زهره دهدشتی شاهرخ

    رفتار مصرف کننده مبنای کلیه فعالیت‌های بازاریابی برای توسعه، ترویج و فروش محصولات گردشگری است. لذا درک رفتار مصرف کننده برای انجام موفقیت‌آمیز فعالیت‌های بازاریابی بسیار اهمیت دارد.

  • 3 ۱۴۰۰-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۶

    «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی»

    فرهاد سراجی و محمد عطاران

    توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ماهیت برنامه درسی، وظایف معلم، یادگیرنده و رسالت مدارس و دانشگاه‌ها را تغییر داده است. طراحان برنامه درسی و معلمان با درک صحیح قابلیت‌ها و ویژگی‌های این فناوری می‌توانند گام‌های مثبتی برای ارتقای کیفیت برنامه درسی بردارند.

  • 1 ۱۴۰۰-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۰

    «تفکر در دوره باستان»

    ترنس اروین

    لسفه در سرآغازهایش، در سرزمین یونان، کوششی تدریجی است برای نشاندن عقل بر اریکۀ قدرتی که خیال بر آن نشسته بود؛ و برای ارائۀ تبیینی منطقی و عقلانی از عالم و آدم به جای تبیین اساطیری سنّتی که زادۀ تخیّل شاعران بود. اخراج شاعران از شهر آرمانی از سوی افلاطون در واقع از آرمان حکومت مطلقۀ عقل و حکمت حکایت می‌کند.

  • اسلام ۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۰۹:۳۳

    سند مدینه؛ مطالعاتی در باب پایه‌ریزی قانونگذاری در اسلام

    کتاب حاضر گامی است در بررسی سندی تاریخی که می‌تواند علاوه بر نمایاندن نحوة قانونگذاری در دوران آغازین اسلامی و شکل‌گیری جامعة مدنی با محوریت پیامبر اسلام (ص) منبع مناسبی برای بازتعریف حقوق مدنی و اجتماعی و وظایف و تکالیف شهروندی و بایسته‌های حاکمیتی باشد.

  • مایکل اسکات ۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۰۹:۳۰

    «زبان دینی»

    مایکل اسکات

    یکی از مسائل فلسفه دین و الهیات مسئله زبان دینی است. پرسش اصلی این حوزه آن است که جملات ناظر به ساحت الهی و هویات متعالی، مشخصاً خدا، چه معنایی دارند و چگونه باید آن‌ها را تحلیل کرد. مایکل اسکات که خود از متعاطیان فعال این حوزه است، در این کتاب می‌کوشد ابعاد مسئله زبان دینی را مطرح کند و برخی از پاسخ‌های ارائه شده برای آن را بکاود.

  • فلسفه در دوره باستان ۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۰۹:۲۱

    فلسفه در دوره باستان

    حمیده کوکب، ملیحه صابری نجف آبادی، حمیدرضا خادمی

    تاریخ فلسفه غرب (ویژه دانشجویان فلسفه اسلامی) سه مجلد را در بر می‌گیرد که کتاب پیش رو بخش اول از مجلد نخست آن است.

  • اعصاب ۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۹

    مبانی علوم اعصاب‌شناختی: راهنمای مقدماتی

    نیکول گیج و برنارد بارس

    انقلاب‌های علمی هیجان‌انگیزند، ولی پیگیری آن‌ها دشوار است. این مسئله برای اساتیدی که می‌خواهند به‌روز باشند و نیز آخرین یافته‌های علم «ذهن ـ مغز» را به دانشجویان روان‌شناسی، علوم تربیتی، اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و زیست‌شناسی تدریس کنند به صورت مضاعف دشوارتر است. منابع عمومی اغلب قابل اعتماد نیستند و مجلات تخصصی نیز زبان اختصاصی خود را دارند.

  • رسانه ۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۵

    «رسانه‌شناسی»

    مهدی محسنیان راد

    رسانه‌شناسی به عنوان شاخه‌ای از ارتباط‌شناسی، دانش مطالعه ماهیت، جریان و فراگرد نظام‌های معنایی مستقر در نئوکورتکس مغز انسان مرتبط با ارتباطات رسانه‌ای است که دربرگیرنده کارکردها و کاربردهای آن در کلیتی متشکل از پیشینه، فنون و فناوری‌های تولید محتوا و جابه‌جایی متن، در زمینه روابط متقابل منابع قدرت و مخاطبان و فرایند صید مفهوم ارتباط‌گیران از محتوا تا تأثیر است