شناسهٔ خبر: 9972 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دکتر آیینه وند:دست همکاری به سوی همه نخبگان دراز می کنم

رئیس جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه منویات و اهداف بلند مقام معظم رهبری که اسلامی سازی محیطهای علمی و پژوهشی و علوم انسانی است، جزو اهداف ماست، گفت: برای جامعه عمل پوشیدن به این اهداف دست همکاری به سوی همه نخبگان دراز می کنم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر صادق آئینه وند در مورد برنامه های مورد نظر خود گفت: حرکت راهبردی، تأثیر علوم انسانی بر جامعه و کمک به پیشبرد اهداف نظام براساس محور انطباق با نیاز و چهار موضوع اسلامی سازی، غنی سازی، روزآمد سازی و بومی سازی حرکت کلی و فشرده مورد نظر ماست که تفصیل این برنامه ها بعدا در گفتگوها بیان می شود.

وی در مورد چگونگی استفاده از ظرفیت نخبگان کشور در این حرکت افزود: نخبگانی که از قبل در این پژوهشگاه حضور داشته و مشغول فعالیت بودند مانند گذشته از ظرفیت آنها استفاده و کرامت آنها را حفظ می کنیم و احترام خاصی برایشان قائل هستیم و تسهیلات کار را برایشان فراهم می کنیم. دست همکاری به سوی همه نخبگان دراز می کنم. نخبگان رأس الفضائل هستند، عالم و اهل علم هستند. باید مقامشان را پاس داشت و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

چهره ماندگار تاریخ اسلام در مورد موانع پیش رو کارهای مد نظرش در این پژوهشگاه بیان کرد: موانع خاصی موجود نیست البته در کارهای اجرایی و پژوهشی و علمی ممکن است موانعی وجود داشته باشد، موانع خاصی وجود ندارد، به یاری خدا همه را با کمک دوستان و مسئولان جمهوری اسلامی به پیش می بریم تا به منویات و اهداف بلند مقام معظم رهبری برسیم که اسلامی سازی محیطهای علمی و پژوهشی است تا به نحو أحسن در کنار جامعه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در شورای تحول علوم انسانی حضور داشته و از نزدیک با مسائل آشناست، تصریح کرد: به نظرم کار خیلی خوب به پیش می رود و مشکلی نخواهیم داشت. همه چیز حل می شود. باید همت داشت و آینده را نگاه کرد و با عنایت الهی پیش رفت.

نظر شما