شناسهٔ خبر: 9456 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حکمی افشین زرقی را به عنوان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ بر اساس حکم علی اصغر پیوندی، دکتر زرقی به عنوان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منصوب شد و همچنین دکتر محمد رحمتی رودسری معاون سابق تحقیقات و فناوری دانشگاه به عنوان مشاور ریاست دانشگاه در امور پژوهشی منصوب شده است.

دکتر افشین زرقی متولد ۱۳۴۶ استاد دانشکده داروسازی است كه دکتری داروسازی خود را در سال ۱۳۶۹ با درجه ممتاز و دوره Ph.D خود را در رشته شیمی دارویی و طراحی دارو از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۷۵ اخذ کرده و دوره‌های  Post doctoral را در دانشگاه‌های  Justus Liebig  آلمان و  Alberta  کانادا سپری کرده است.

وی در سال  ۱۳۸۵ در سن ۳۸ سالگی به درجه استادی رسید و همچنین مؤلف ۱۳۰ مقاله ISI ، سه کتاب و حدود ۱۰۰ خلاصه مقاله در مجامع بین‌المللی است. همچنین برنده دو دوره جشنواره رازی در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۵ و ۳ دوره استاد نمونه و ۷ دوره پژوهشگر برتر دانشگاه است.  h-index مقالات وی ۱۷ و مجری ۲ طرح کلان ملی در زمینه ساخت دارو است.

از سوابق اجرایی دکتر زرقی می توان به  ۴ سال مدیر گروه، ۴ سال معاون پژوهشی دانشکده و ۳ سال معاون دبیرخانه شورای تخصصی داروسازی وزارت بهداشت و درمان و ۱۵ سال مشاور علمی کارخانجات داروسازی اشاره کرد و تاکنون حدود ۱۰۰ طرح تحقيقاتي، ۱۱۰ پایان‌نامه دکتری حرفه‌ای و ۲۰ پایان‌نامه Ph.D تحت راهنمايي وی به اتمام رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای سه پژوهشکده، ۳۷ مرکز تحقیقاتی، یک انستیتو تحقیقاتی و یک مرکز رشد است.

نظر شما