شناسهٔ خبر: 9326 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شکایت روسای دانشگاه‎ها از نامتوازن بودن بودجه

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به شکایت روسای برخی از دانشگاه ها به دلیل نامتوازن بودن توزیع اعتبارات براساس سرانه دانشجویی گفت: از معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری توضیح خواهیم خواست که بگویند چرا بودجه برخی دانشگاه ها رشد بالایی داشته و بودجه برخی دیگر رشد منفی داشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جواد هروی درباره آخرین وضعیت بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور گفت: در زمینه بودجه آموزش عالی رایزنی های مفصلی با مسئولان آموزش عالی داشتیم ، همچنین با توجه به وضعیت موجود هفته گذشته جلساتی با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برگزار کردیم.

وی ادامه داد:  البته باید به این مساله هم اشاره کرد که اعتبارات تحقیق و توسعه افزایش یافته و از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ افزایش یافته است . همچنین امسال بیش از ۳۰ هزارمیلیارد تومان به سرفصل آموزشی کشور تخصیص یافته است.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق تاکید کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان نیز به توسعه علوم و فناوری‌ها اختصاص داده شده است که شاهد افزایش اعتبار این بخش هستیم .

وی خاطرنشان کرد: اما یک نکته وجود دارد تا زمانی که روند افزایش کمی اعتبارات آموزش عالی را داشته باشیم، اما در تقسیم اعتبارات دچار مشکل باشیم فایده ندارد، کاری که امسال در کمیته آموزش عالی کمیسیون به من ماموریت داده شد تا آن را پیگیری کنم این بود که سرانه آموزش عالی را براساس سرانه دانشجویی توزیع کنیم .

هروی افزود: متاسفانه در سال های گذشته توزیع اعتبارات براساس شاخص های روشن صورت نگرفته است و برخی دانشگاه‌ها از رشد بالایی برخوردار شده اند درحالی که برخی دیگر از دانشگاه ها با رشد منفی مواجه هستند که این بی عدالتی در توزیع اعتبارات را نشان می دهد.

نماینده کمیسیون آموزش با اشاره به شکایت روسای برخی از دانشگاه ها به دلیل نامتوازن بودن توزیع اعتبارات براساس سرانه دانشجویی گفت: به صراحت اعلام می کنم اگر این روند ادامه یابد اعتراض خواهم کرد .

وی افزود: دراین زمینه امروز شنبه جلسه ای با حضور معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری ، معاونان وزیر علوم برگزار خواهیم کرد تا این مساله را به سامان برسانیم . همچنین از معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری خواهیم خواست دراین خصوص توضیح دهند که چرا بودجه برخی دانشگاه ها رشد بالایی داشته و بودجه برخی دیگر رشد منفی داشته است .

هروی افزود: بنابراین باتوجه به درخواست کمیسیون آموزش از وزارت علوم و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و با موافقت هیات رئیسه کمیسیون تلفیق، اعتبارت آموزشی با لحاظ کردن ضرایب گروه های تحصیلی، مقطع تحصیلی، رشته و محرومیت، براساس سرانه دانشجویی توزیع خواهد شد تا اعتبارات آموزش عالی به شکل عادلانه توزیع شود.

نظر شما