شناسهٔ خبر: 9125 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه نخست دانشگاه‌های جهان اسلام توسط دانشگاه رازی کرمانشاه

معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه از کسب رتبه سوم توسط دانشگاه رازی کرمانشاه در نخستین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام خبر داد و گفت: دانشگاه رازی در رتبه‌بندی‌های بعد در رتبه نخست قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سعید جلالی‌هنرمند در مراسم تقدیر از پژوهشگران استان کرمانشاه اظهار داشت: فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره چراغ راه پژوهشگران و دانشمندان ایران اسلامی بوده است.

جلالی‌هنرمند ادامه داد: در نخستین ارزشیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام که توسط کشور ترکیه انجام شد، دانشگاه رازی در بین یک‌هزار و ۴۶۰ دانشگاه از ۵۷ کشور اسلامی در رتبه سوم براساس شاخص‌های کیفی قرار گرفت.

وی از ارتقا این دانشگاه به جایگاه اول در رتبه‌بندی‌های بعد خبر داد و افزود: دانشگاه‌های برتر جهان بیشتر در قاره آمریکا قرار دارند.

به گفته معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه رازی در سال ۲۰۱۲ تنها دانشگاه از کشورهای منطقه بود که جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشت و ۴۰ دانشگاه ایران در سال ۲۰۱۳  در بین دو هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

این مسئول با ارائه گزارشی عملکردی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، بیان داشت: ۳.۸ درصد تولید علم نانو را در اختیار داریم و محدودیت اعتبارات موجب بروز مشکلاتی در زمینه تولید علم شده است.

جلالی‌هنرمند میزان اعتبار اختصاص یافته از تولید ناخالص به پژوهش را ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد عنوان کرد و متذکر شد: باید رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز اجتماع وجود داشته باشد.

معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه اذعان داشت: باید دانشگاه‌ها و تحقیقات علمی پژوهشگران به‌سمت صنعت و پیشرفت سوق داده شود.

نظر شما