شناسهٔ خبر: 9066 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میراث عقلانی اسلام در دنیای معاصر بررسی می‌شود

فیلسوفان و اندیشمندان مسلمان به بررسی میراث عقلانی اسلامی در دنیای معاصر خواهند پرداخت و نگاه عقلانی اسلام به چالش‌های معاصر با حضور اندیشمندان ادیان مختلف بررسی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مجتمع آموزش عالی تهران جامعة المصطفی(ص) العالمیه دوره آموزشی کوتاه مدت «حکمت متعالیه؛ میراث عقلانی اسلام در دنیای معاصر» را از هفتم تا بیستم دی‌ماه جاری برگزار می‌کند.

در این برنامه علمی فیلسوفان و اندیشمندان مسلمان به بررسی میراث عقلانی اسلامی در دنیای معاصر خواهند پرداخت و نگاه عقلانی اسلام به چالش‌های معاصر با حضور اندیشمندان ادیان مختلف بررسی می‌شود.

از سخنرانان این دوره می‌توان به آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای، غلامرضا اعوانی، یحیی بونو و محمد روستوم اشاره کرد.

همچنین اندیشمندانی از کشورهای مالزی، آمریکا، فرانسه، بلغارستان، تایلند، اندونزی، بنگلادش، پاکستان در این نشست‌ها که از هفتم تا بیستم دی‌ماه در تهران و قم برگزار می‌شود، حاضر خواهند بود.

اصطلاح‌شناسی فلسفه اسلامی و حکمت متعالیه، حکمت متعالیه و چالش‌های علمی معاصر، عرفان در حکمت متعالیه، فلسفه اسلامی و چالش‌های انسان معاصر، امکان‌سنجی امتداد سیاسی و اجتماعی حکمت متعالیه، پارادایم‌شکنی حکمت متعالیه و بنیادهای کلامی بر اساس فلسفه ملاصدرا

از جمله عناوین نشست‌های این دوره است.

جلسات علمی‌ای نیز در قالب همین دوره در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بنیاد حکمت اسلامی صدرا و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

پایان‌بخش این دوره نیز سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی با موضوع «حکمت متعالیه» در روز بیستم دی‌ماه در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی إسراء خواهد بود.

نظر شما