شناسهٔ خبر: 9010 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم یزد: منطقی در عزل و نصب‌های دانشگاه یزد ندیدم‌

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در مورد عزل و نصب‌های دانشگاه یزد گفت: منطقی در این عزل و نصب‌ها ندیدم و وزارت علوم هیچ تعاملی در این زمینه با مجمع نمایندگان استان یزد نداشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدصالح جوکار بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: از شلوغی‌های دانشگاه یزد متعجبم و هیچ منطقی در عزل و نصب دانشگاه یزد ندیدم، اگر می‌خواهید مدیری را عوض کنید، چرا چهره او را خراب و به شخصیتش توهین می‌کنید.

وی بیان کرد: این خلاف قانون و شرع است و ما حرمت افراد را به ویژه در محیط دانشگاهی مهم‌تر از هر چیزی می‌دانیم.

جوکار خاطرنشان کرد: راجع به تغییر مدیر دانشگاه یزد هیچ صحبتی با بنده نشده البته برخی دستگاه‌ها تماس‌هایی در این زمینه داشته‌اند اما وزارت علوم تاکنون هیچ ارتباطی با مجمع نمایندگان استان یزد در این زمینه برقرار نکرده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت تقسیم بودجه بیان کرد: سال گذشته استان یزد رتبه ۱۴ در درآمدها را داشت اما در دریافت بودجه رتبه ۲۹ را داشت امسال نیز رتبه درآمدی یزد مانند سال گذشته بوده اما هنوز وضعیت تخصیص بودجه به این استان مشخص نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلوگیری از فعالیت افاغنه در استان یزد اظهار داشت: جلوگیری از فعالیت افاغنه مورد تاکید جدی و مستمر ماست اما نه اراده ملی در این زمینه وجود دارد و نه اینکه اجازه دادند بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود.

جوکار تصریح کرد: اتباع بیگانه به ویژه افاغنه در حال ورود به مباحث و موضوعاتی هستند که به هیچ وجه به نفع استان نیست و ما نیز در قالب نامه این موضوع را با مسئولان کشوری مطرح کردیم اما هنوز جواب درستی دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، تا زمانی که خود ما از افاغنه در کارهایمان استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم داد سخن در این زمینه سر بدهیم، اگر می‌خواهیم وضعیت افاغنه در استان یزد ساماندهی شود، در نخستین قدم باید از نگاه به آنها به عنوان یک نیروی کار ارزان قیمت بدون نیاز به بیمه و ... اجتناب شود.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ظرفیت استان یزد در امور پزشکی بیان کرد: یزد هم به دلیل ظرفیت‌هایی که از آن بهره‌مند است و هم به لحاظ مرکزیتی که در کشور دارد، می‌تواند به قطب درمانی در کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز درمانی خوبی داریم که بخش عمده‌ای از بیماران منطقه جنوب شرق کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد اما جای خالی گردشگری سلامت خالی است و حتی همراهان بیماران برای اقامت در استان یزد در سوئیت‌های مناسب مشکل دارند.

وی عنوان کرد: این افراد اغلب در خانه‌های بدون مجوز، نامناسب و ... اسکان می‌یابند که تبعات منفی بسیاری برای استان دارد.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد خبرنگاری در زمینه نگاه شهرستانی و منطقه‌ای نمایندگان و غفلت آنها از سایر شهرستان‌ها و عدم هماهنگی و تعامل سازنده نمایندگان استان یزد اظهار داشت: نگاه من به شهرستان یزد و اشکذر نیست و نگاه کلی و استانی داریم و در مطالبات خود کل استان را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی در مورد ناعادلانه بودن بودجه شهرداری‌های استان یزد نیز اظهار داشت: ناعادلانه بودن اعتبارات شهرداری‌ها را قبول دارم مثلا تراکم جمعیتی یزد ۵۷.۸۸ درصد است اما اعتباری که دریافت می‌کند، ۲۹ درصد است در مقابل، شهرستانی داریم که تراکم جمعیتی آن ۶.۷ درصد است اما اعتباری که دریافت می‌کند ۴۷ درصد است.

جوکار در این نشست همچنین به سئوالات خبرنگاران در مورد بافق تاریخی، وضعیت آب استان یزد، انتقاد از صدا و سیما در مورد پوشش اخبار خشکسالی و آب و بارندگی استان یزد، بودجه، مسائل فرهنگی و ... پاسخ داد.

نظر شما