شناسهٔ خبر: 8925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت برگزار می‌شود

نخستین جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان خردادماه 1393 است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ نخستین جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت با اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بسترسازی و ایجاد رقابت در ارتقای کیفیت فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی بنیادهای شهید در سراسر کشور، غنی کردن منابع و گنجینه علمی و پژوهشی آرشیو تخصصی تحقیقات حوزه ایثار و شهادت در بنیاد، قدردانی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار علمی برتر با موضوع ایثار و شهادت و ادبیات‌سازی و مفهوم سازی ایثار و شهادت در مجامع علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

ارسال آثار به این جشنواره که توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با محورهای گروه‌های ایثارگری (شهدا، جانبازان،آزادگان و خانواده‌های آنها) و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود از ۲۵ آذرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان خردادماه سال ۹۳ ادامه خواهد داشت و آثار ارسالی باید در محدوده زمانی نیمه دوم سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۹۲ تولید و به اتمام رسیده باشند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند فرم مربوطه را از سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir بخش واحدهای ستادی، پورتال تحقیق و پژوهش دریافت کرده و بعد از تکمیل به همراه یک نسخه از اثر به صورت مکتوب و الکترونیکی به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، نبش روانمهر، پلاک ۲۲، دانشگاه جامع علمی-کاربردی امام خمینی (ره) طبقه همکف، دبیرخانه جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت ارسال کنند.

این جشنواره مربوط به طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات علمی-پژوهشی است که توسط بنیاد اجرا یا حمایت نشده باشند و طرح‌های پژوهشی اتمام یافته و پایان‌نامه‌های دانشجویی در محدوده زمانی مذکور دفاع شده باشد.

ارزیابی و انتخاب آثار برتر در سه بخش طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات علمی-پژوهشی صورت گرفته و آثار برگزیده در مجموعه ای چاپ و منتشر می‌شود.

تمامی آثار ارسالی به جشنواره برای بهره‌برداری و اطلاع‌رسانی پژوهشی جزو منابع آرشیو تخصصی تحقیقات دفتر پژوهش‌های فرهنگی محسوب و بازگشت داده نخواهد شد.

نظر شما