شناسهٔ خبر: 8649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام برنامه‌های همایش نظریه مردم‌سالاری دینی

سومین همایش نظریه مردم‌سالاری دینی روز سه‌شنبه 26 آذرماه، در دو نوبت صبح و بعدازظهر، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سومین همایش ملی نظریه مردم‌سالاری دینی به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی در ۲۶ آذرماه در سالن عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ برگزار می‌شود.

در نوبت صبح این همایش، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، حجت‌الاسلام والمسلمن داوود رنجبران، رئیس همایش و حسین مهرپور، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین رونالد پیچ، استاد رشته ادیان و فلسفه دانشگاه مونیخ، مراد شل‌بی از تونس و علی محمد نقوی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علی‌گر هندوستان نیز در این همایش حضور خواهند داشت. در نوبت بعد از ظهر همایش نیز حدود ۱۵ مقاله در قالب پنل‌های تخصصی و مابقی مقالات پذیرفته شده علمی ـ پژوهشی نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است که دبیرخانه سومین همایش نظریه مردم‌سالاری دینی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی از سال گذشته و به منظور تبیین مبانی نظری مردم‌سالاری دینی و در نتیجه ارائه ظرفیت‌های جدید برآمده از این مدل حکومتی به اندیشمندان، صاحب‌نظران و نخبگان جهان، اقدام به فراخوان مقالات در محورهای «مبانی نظری مردم‌سالاری دینی»، «نظام‌سازی و مردم‌سالاری دینی»، «مردم‌سالاری دینی در رویکرد عملی» و «مردم‌سالاری دینی در رویکرد مقایسه‌ای» اعلام فراخوان کرده بود.

مسئولین این همایش نیز در نشست خبری هفته گذشته که به مناسبت برگزاری این همایش برگزار شده بود، از استقبال خوب دانشگاهیان از این همایش خبر دادند و ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری آن اعلام کردند که بیش از ۲۲۰ مقاله به این همایش ارسال شده که از این تعداد ۴۱ عنوان مقاله موفق به دریافت رتبه علمی ـ پژوهشی و ۷۲ مقاله نیز درجه علمی ـ ترویجی از کمیته علمی این همایش کسب کرده‌اند.

یادآور می‌شود، سومین همایش ملی نظریه مردم‌سالاری دینی به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی وابسته به یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق(ع)، مؤسسه صدرا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم و صدا و سیما برگزار می‌شود.

نظر شما