شناسهٔ خبر: 8555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری : بیانات رهبری فصل الخطاب فعالیت‎های دانشجویی باشد

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: تشکل‎ها ، اتحادیه‎ها و انجمن‎های دانشجویی باید قانون و بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب فعالیت‎های خود در دانشگاه‎ها قرار دهند .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سید رضا اکرمی اظهار کرد: هرگونه فعالیت صنفی از نظر علمی، سیاسی و دانشجویی در دانشگاه‎ها امری خوب است اما این فعالیت ها باید مطیع قانون باشد.

وی تصریح کرد : دانشگاه و موسسات آموزش عالی محلی برای فعالیت های احزاب و تشکل های مختلف سیاسی نیست.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری این موضوع را نیز مطرح کرد که باید توجه داشت که اگر به نام تشکل های دانشجویی در مقابل قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری ایستادگی شود ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.

به گفته وی ، دانشگاه مکانی برای تدریس و گفت و شنود مباحث علمی است از این رو نباید این مکان علمی را به مکانی سیاسی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نباید به احزاب و تشکل های مختلف سیاسی اجازه فعالیت در دانشگاه ها داده شود، زیرا این تشکل ها از محیط دانشگاه و دانشجویان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری توضیح داد: در صورتی که احزاب و تشکل های سیاسی در دانشگاه ها فعالیت کنند این محیط علمی از عرصه اصلی خود که همان علم آموزی است دور شده و به صحنه تقابل و اختلاف کشیده می شود.

جایگاه کمرنگ اعتدال در دانشگاه

به عقیده اکرمی اعتدال به معنی گفت و شنود نظرهای مختلف در دانشگاه ها وجود ندارد.

ˈمتاسفانه در دانشگاه های ما اعتدال از نظر اینکه افراد نظر خود را در مباحث نظری مطرح کنند، وجود ندارد و گفت و شنود ها در بیشتر موارد به تقابل کشیده می شود.ˈ

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید واقعیت ها بیان شود، اظهارداشت: اگر بحث برای اصلاح و تصریح باشد به طور حتم مفید خواهد بود اما اگر به افراط و تفریط کشیده شود مضر است.

نظر شما