شناسهٔ خبر: 8238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست وزیر ارشاد از رییس‎جمهور: بدهی ناشی از بیمه اهالی فرهنگ در دیون دولت به تامین‎اجتماعی محاسبه شود

علی جنتی وزیر ارشاد در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار آن شده که بدهی انباشته صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان بابت بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، جزو دیون دولت به تامین اجتماعی محاسبه شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهدی شجاعی، مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان درباره سرانجام پیگیری‌ها برای حل وقفه ‌ایجادشده در پوشش بیمه‌ای اعضای این صندوق و اهالی فرهنگ و هنر، گفت: ما مشغول حل و فصل مسائل گذشته صندوق حمایت با سازمان تامین اجتماعی هستیم. از سوی دیگر آقای جنتی وزیر ارشاد در نامه‌ای به آقای رئیس جمهور خواستار آن شده است که بدهی صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان بابت بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، جزو دیون دولت به تامین اجتماعی محسوب شود.

همچنین به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت اداری و مالی این وزارتخانه دستور اکید داده است که بدهی انباشته ناشی از بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توسط صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، در بودجه سال آینده دیده شود و در تدوین آن، بودجه صندوق ترمیم و بلکه جبران شود.

شجاعی اضافه کرد: البته در حال حاضر هم مشکلی از بابت بیمه اعضای این صندوق وجود ندارد و همه بیمه‌شدگان صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در سراسر کشور همچنان می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند باشند و اختلالی در خدمات بیمه‌ای آنها به وجود نیامده است. تنها مشکلی که وجود دارد، در قبال متقاضیان جدید عضویت در صندوق است که در این زمینه هم پس از رفع مشکلات فیمابین ما و سازمان تامین اجتماعی، به تدریج نسبت به پوشش بیمه‌ای این افراد اقدام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان ضمن تاکید بر این نکته که «نگرانی از بابت بیمه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه وجود ندارد و اختلالی هم در این روند به وجود نخواهد آمد» در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد این صندوق به سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد؟ ابتدا گفت: صندوق به تامین اجتماعی بدهکار نیست، بلکه دولت به این سازمان بدهکار است.

وی سپس یادآور شد: این رقم انباشته از سال‌های قبل است و هر ماه که به صورت طبیعی بیمه‌شدگان صندوق خدمات می‌گیرند، کنتورِ هزینه تامین اجتماعی، این مبالغ را ثبت می‌کند. البته کسری بودجه ۲ سال اخیر صندوق هم مزید بر علت بوده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۵:۳۲خبرنگار 0 0

    سلام آیا بهتر نیست آقای جنتی هم نظرشان را در خصوص مصاحبه های پی در پی صندوق اعلام نمایند هم بیمه. هم وضعیت سختی مشاغل تا ما خبر نگاران هم از دچار سردرگمی نشویم و هر روز یک مصاحبه ی جدثید را نخوانیم.
                                

نظر شما