شناسهٔ خبر: 8157 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خواسته های اتحادیه های دانشجویی کشور از رییس‎جمهور

5 اتحادیه بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه‌ای اقدامات نامناسب مسئولین برگزاری دیدار رئیس‌جمهور با دانشجویان را نشانه عدم صداقت آنان و اهانت به دانشجو در روز دانشجو دانسته و از رئیس‌جمهور خواستند بستر لازم برای طرح آزادانه دغدغه‌های آنان را فراهم آورد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در بیانیه ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی خطاب به رئیس جمهور آمده است: ۱۶آذر روز دانشجو نامگذاری شد تا ضمن زنده نگه داشتن شعار همیشگی جنبش دانشجویی ایران یعنی مبارزه با استکبار و استعمار، جایگاه خیل عظیم دانشجویان و آینده سازان کشور مورد احترام واقع شود.

از همین رو حضور ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی در این روز در دانشگاه شهید بهشتی، مایه خوشحالی دانشجویان شد و در جلسه‌ای با حضور مسئولین وزارت علوم، مقرر شد که نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی کشور چند دقیقه‌ای دغدغه‌ها و مواضع خود را با رئیس جمهوری کشورشان صمیمانه در میان بگذارند.

اما متاسفانه دیری نپایید که این احترام به توهین مبدل و سخنرانی نمایندگان اتحادیه‌ها از طرف برگزارکنندگان جلسه لغو شد. ما ضمن اعتراض به عدم برآورده شدن این حداقل توقع دانشجویان و دیگر برخوردهای نامناسب و توهین آمیز صورت گرفته در روند دعوت و توزیع کارتهای جلسه، اینگونه اقدامات را نشانه عدم صداقت متولیان جلسه و اهانت به دانشجو در روز دانشجو دانسته و از رئیس جمهور می‌خواهیم که بستر لازم برای طرح آزادانه دغدغه‌های دانشجویان را فراهم آورند، چراکه بر این باوریم هدف شما از حضور در جمع دانشجویان، برای تکریم و احترام به ساحت دانشگاه و دانشجویان و شنیدن مطالب آنان است، نه یک حضور نمایشی و تشریفاتی.

دفتر تحکیم وحدت

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور

جنبش عدالتخواه دانشجویی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

نظر شما