شناسهٔ خبر: 7964 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس مجلس: انقلاب اسلامی دستاورد ارزشمند پیوند علم و دین است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان نقش و اهمیت علم در مدیریت سیاسی کشور گفت: انقلاب اسلامی دستاورد ارزشمند پیوند علم و دین است و به عبارت بهتر دستاورد حضور علم در عرصه زندگی بشر است .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در نخستین آیین تجلیل از اساتید ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر لزوم تقدیر و تجلیل از علم و عالم و انسان‎های متعهد به دانش به نحو شایسته تاکید کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تمام دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی، محصول علم در عرصه مدیریت سیاسی کشور است و اگر فقدانی حاصل شده به علت فقدان علم در این عرصه است. رسالت همه علوم، سلامت انسان است و فردی می تواند دغدغه سلامت جامعه را داشته باشد که خود به سلامت فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری رسیده باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد دستیابی به قدرت هسته ای ، خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ ،  گردش قدرت سیاسی در نظام و جایگاه والای رهبری در نظام و ... را نتیجه پیوند دین و سیاست دانست و اظهار امیدواری کرد دانش و اخلاق در همه لایه های نظام آن گونه که اسلام انتظار دارد تجلی یابد.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای عظیم پزشکی کشور در طول سه دهه گذشته ، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را محل حضور اساتید و چهره های نام آور بسیاری برشمرد و اظهار امیدواری کرد و گفت: ایثارگران این دانشگاه مانند تمام ایثارگران نه تنها به تامین سلامت مردم می اندیشند بلکه خود دارای سجایای اخلاقی و سلامت بوده اند و به همین علت در جبهه های حق علیه باطل و در دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تمام دستاوردهای عظیم انقلاب و امروز در پرتو دوران دفاع مقدس به دست آمده است و این دوران نقش بسیار مهمی در توسعه علمی، پزشکی، فنی و مهندسی و ... کشور داشته است و اگر این دستاوردها نبود امروز آسمان و زمین و دریای ما امنیت نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که انقلاب در عرصه های علمی بتواند به معنای واقعی کلمه به توفیق دست یابد و شاهد حضور علم در عرصه حیات انسان بیش از گذشته باشیم.

نظر شما