شناسهٔ خبر: 65829 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروی دیزلی سنگین

استفاده از روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروی دیزلی سنگین

خودروهای دیزلی سنگین برای اهداف مختلفی از ساخت و ساز گرفته تا حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای عملکرد مطلوب به روان‌کننده‌های با کیفیت بالا نیاز دارند. روغن ایرانول D-9000 15W40 به دلیل کیفیت استثنایی و توانایی مقاومت در شرایط سخت، انتخابی محبوب در بین دارندگان و اپراتورهای این گونه خودروها است. در این پست به بررسی ویژگی‌ها و مزایای ایرانول D-9000 15W40 می‌پردازیم و اینکه چرا این روغن یک انتخاب عالی برای خودروهای دیزلی سنگین است.

روغن ایرانول D-9000 15W40

این محصول یک روغن موتور دیزلی با کیفیت عالی است که با ترکیب روغن پایه پارافینیک، هیدروژن و مواد افزودنی ویژه تولید می‌شود. از روغن موتور دیزلی ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای دیزلی سنگین و برای کلیه فواصل و آب‌وهوا استفاده می‌شود.

نقش اصلی روغن موتور، روانکاری قطعاتی از موتور است که در اصطکاک دائمی هستند. بنابراین اصطکاک را کاهش می‌دهد که این اصطکاک باعث افزایش سایش قطعات موتور می‌شود، انرژی در اثر احتراق از بین می‌رود و اصطکاک بین قطعات مکانیکی باعث افزایش دمای موتور می‌شود.

مشخصات روغن ایرانول D-9000 15W40

استفاده از روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروی دیزلی سنگین

  • روغن دیزل با کارایی بالا
  • مناسب برای موتورهای دیزل دریایی
  • کنترل سایش موتور را فراهم می‌کند.
  • ضد خوردگی
  • افزودنی‌های بدون خاکستر، برای به حداقل رساندن تشکیل رسوب لاک و لجن ناشی از اکسیداسیون
  • پاک‌کنندگی و پخشایش
  • خنثی‌سازی قدرت اسیدهای ناشی از اکسیداسیون و احتراق برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور
  • پایداری حرارتی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون
  • قدرت بسیار خوبی برای حذف لکه و کاهش باقیمانده‌های ناشی از احتراق و اکسیداسیون دارد.
  • روغن‌کاری عالی قطعات در درجه‌های پایین، مخصوصاً هنگام راه‌اندازی موتور یا در شرایط آب و هوایی سرد
  • ماندگاری ویسکوزیته در دمای بالا
  • مناسب برای شرایط آب و هوایی متنوع
  • کاهش مصرف سوخت

در این سایت در مورد تاریخ انقضا روغن موتور ایرانول D-9000 15W40  به صورت کامل توضیح داده شده است برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

استفاده از روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 در خودروهای سنگین

استفاده از روغن ایرانول D-9000 15W40 در خودروی دیزلی سنگین

وسایل نقلیه سنگین نیاز به کارآمدی دارند، به این معنی که اپراتورها و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری اغلب جنبه‌های کلیدی وسیله نقلیه خود را بررسی می‌کنند تا شناسایی کنند که در کجا می‌توان بیشترین کارایی را به دست آورد. این کار باید یک فرآیند جامع باشد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر مصرف سوخت و کارایی کلی ناوگان تأثیر بگذارد مانند: رفتار راننده، بی‌حرکت بودن سیستم، ارتقای وضعیت کامیون مانند رکاب‌های تریلر و سایر عوامل.

برای افزایش بهره‌وری موتور و مصرف سوخت، انتخاب روغن موتور مناسب به کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار کربن و همچنین کاهش هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده کمک می‌کند.

روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 با به حداقل رساندن تماس فلز به فلز بین اجزای متحرک و در عین حال کاهش خسارت در بخش پمپاژ و چرخش، نقش حیاتی در حفاظت از اجزای موتور دارد. این امر به جلوگیری از سایش کمک می‌کند - سایشی که ممکن است منجر به تعمیر و نگهداری ناخواسته و خرابی شود- و عملکرد موتور و در نتیجه مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد.

نکات ضروری در هنگام انتخاب روغن موتور ایرانول D-9000 15W40

هنگام انتخاب روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 برای خودروهای سنگین، چند نکته ضروری وجود دارد که مدیران و اپراتورهای ناوگان باید در نظر بگیرند:

  • به دنبال مشاوره سازنده تجهیزات اصلی باشید

این فرآیند همیشه باید با مراجعه به دفترچه راهنما، برای دریافت اطلاعات در مورد انتخاب روغن شروع شود. در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بر اساس مشخصات موتور، می‌توان مستقیماً با مشاور تماس گرفت.

  • شرایط عملیاتی را در نظر بگیرید

محیط و شرایط کار موتور، باید گزینه بعدی در انتخاب روغن موتور برای خودروی سنگین باشد.

محدوده دمایی که در آن روانکارها می‌توانند عملکرد بهینه‌ای داشته باشند با درجه SAE آن نشان داده می‌شود که معیاری برای ویسکوزیته روغن است. ویسکوزیته روغن، توانایی آن را در جریان و حرکت در اطراف موتور (برای روانکاری داخلی) نشان می‌دهد.

  • روغن موتورهای مصنوعی را با روغن‌های غیرسنتتیک مقایسه کنید

روغن‌های موتور ترکیبی کاملاً مصنوعی و مصنوعی پایداری بهتری نسبت به روغن‌های معمولی و عملکرد بهبودیافته در شرایط آب و هوایی مختلف دارند. ترکیبات مصنوعی همچنین می‌توانند حفاظت و عملکرد موتور را در شرایط کاری خاص افزایش دهند.

روغن‌های کاملاً مصنوعی با پایه‌های مصنوعی فرموله شده و با افزودنی‌های با کیفیت بالا ترکیب می‌شوند. این‌ها معمولاً به دلیل داشتن اجزای فرمولاسیون برتر، سطح عملکرد بهتری را نسبت به روان‌کننده‌های ترکیبی معمولی و مصنوعی ارائه می‌دهند.

  • به دنبال پشتیبانی متخصص سازنده روانکار باشید

آخرین گام برای استفاده از روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 به صورت کاملاً آگاهانه، جستجوی پشتیبانی و دریافت راهنمایی از سازنده است. تولیدکنندگان روغن موتور ایرانول D-9000 15W40 دارای تیم‌هایی با مشاوران فنی باتجربه هستند که می‌توانند بر اساس نیازهای خاص مشاوره ارائه دهند تا بتوانند توصیه‌های آگاهانه و ارزشمند را برای یک ناوگان و نیازهای عملیاتی آن ارائه دهند.

در پایان، روغن ایرانول D-9000 15W40 به طور خاص برای محافظت و روانکاری برتر برای موتورهای دیزل سنگین طراحی شده است. فرمول پیشرفته آن تضمین می‌کند که قطعات موتور به خوبی روانکاری شده و محافظت می‌شوند، حتی در شرایط عملیاتی سخت. استفاده از ایرانول D-9000 15W40 می‌تواند به بهبود راندمان سوخت، افزایش عمر موتور و کاهش هزینه‌های نگهداری کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید از عملکرد روان خودروی دیزلی سنگین خود اطمینان حاصل کنید، توصیه می‌شود که از روغن ایرانول D-9000 15W40 برای استفاده کنید.

منبع

https://www.fleetequipmentmag.com/diesel-engine-oil-selection/

برچسب‌ها:

نظر شما