شناسهٔ خبر: 65821 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مقایسه دو خودروی چینی و قطعات یدکی آنها

مقایسه دو خودروی چینی و قطعات یدکی آنها

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 موضوع این مقاله از مجله مکانیک خودرو می باشد که در آن قصد داریم به بررسی این دو خودروی چینی نسبتا محبوب بازار بپردازیم. برای اطلاع از مشخصات فنی، مزایا، معایب، تجهیزات و شرایط بازار این دو کراس اوور با ما همراه باشید.

سال ها پیش، کمتر کسی تصور می کرد که خودروهای چینی تا این حد در بین مردم محبوب باشند.به ویژه گه لوازم یدکی خودروهای چینی به سختنی در بازار ایران پیدا می شد. ممنوعیت واردات برخی خودروها و اعمال عوارض گمرکی بالا برای واردات خودرو، بسیاری از خودروسازان کشورمان را به فکر عرضه و مونتاژ محصولات چینی در ایران انداخته است. این خودروها با طراحی جذاب و امکانات فراوان توانستند جای بسیاری از خودروهای فرانسوی، کره ای و حتی ژاپنی را بگیرند.

بر اساس مطلب سایت لوازم یدکی خودروی دیجی کار شاپ ، از جمله این خودروها می توان به چانگان CS35 و ام وی ام X22 اشاره کرد که در سال های اخیر در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. خرید یکی از این دو خودرو ممکن است انتخاب جذابی به نظر برسد، زیرا هر دو به نوعی رقابت می کنند و از بسیاری جهات شبیه هم هستند.

Description: بررسی چانگان CS35 پلاس سایپا: قیمت، مشخصات فنی و عکس | bama

معرفی چانگان CS35

خوب است مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 را با معرفی اولین خودرو یعنی چانگان آغاز کنیم. چانگان CS35 محصول شرکت چانگان موتورز چین است که مرکز اصلی آن در شانگهای واقع شده است. این خودروساز به عنوان یکی از چهار گروه بزرگ خودروساز در چین به شمار می رود و محصولات مختلف آن در چین و برخی از کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد.

چانگان CS35 در سال 2011 در چین طراحی شد و مدل تجاری آن در سال 2012 روانه بازار شد و به طور کلی اولین SUV شرکت خودروسازی چانگان نامیده می شود. تطابق شرایط حضور این خودرو در بازار ایران باعث شد شرکت خودروسازی سایپا در سال 1393 تصمیم به واردات این خودرو به صورت واحد کامل (CBU) بگیرد و از سال بعد مونتاژ این خودرو را آغاز کند. در حال حاضر چانگان CS35 با دو گیربکس اتوماتیک و دستی در بازار داخلی حضور دارد و در سال های اخیر به آمار فروش بسیار خوبی دست یافته است.

کابین ام وی ام X22

هر دو خودرو سعی کرده اند در بخش طراحی از مدل های معروف و باکیفیت کشورهای دیگر کپی کنند و در نتیجه ظاهری زیبا به نمایش بگذارند. MVM X22 معمولا به طراحی زیبا، جوان پسند و اسپرت معروف است و برخی معتقدند این ویژگی بارزترین ویژگی این خودرو است. یکی از ویژگی های بارز ام وی ام X22 در نمای جلو، طراحی جذاب و جسورانه کاپوت آن اس که طراحان سعی کرده اند با استفاده از طراحی عضلانی جلوه ای خاص به جلوی خودرو ببخشند.

در بین لوازم یدکی خودروها  ، این نما با توری شش ضلعی و همچنین طراحی خاص چراغ ها تکمیل شده است. در نمای جانبی رینگ های 16 اینچی در کنار طراحی جذاب گلگیرها باعث جذابیت بیشتر این خودرو شده است. اگرچه می توان گفت سایز این رینگ ها چندان متناسب با سایز خودرو نیست. در قسمت عقب خودرو به نظر می رسد که طراحان ام وی ام X22 دقت و ظرافت زیادی به خرج نداده اند و طراحی این کراس اوور در مقایسه با سایر قطعات چندان جذاب به نظر نمی رسد و شباهت زیادی به ام وی ام 315 دارد.

طراحی داخلی چانگان CS35

در مورد چانگان CS35 باید گفت که طراحی این خودرو توسط طراحان ایتالیایی ساخته شده است. با وجود ویژگی های بارز ظاهری، یکی از نقاط ضعف چانگان CS35 این است که سختی و جسارت یک کراس اوور کمتر در آن به چشم می خورد و کوتاهی خودرو کمی مشکل دارد. همین امر باعث می شود استهلاک لوازم یدکی این خودرو زیاد باشد. با این حال به نظر می رسد قسمت جلویی خودرو بیش از سایر قسمت ها جذاب و هیجان انگیز است. در مجموع، با وجود نزدیک بودن امتیاز طراحی هر دو خودرو، چانگان CS35 را می توان کمی پخته تر دانست، هرچند معمولا سلیقه افراد در این زمینه تا حد زیادی با هم متفاوت است.

در قسمت طراحی داخلی باید گفت که مانند بسیاری از خودروهای چینی در هر دو خودرو با کابینی با امکانات و تجهیزات فراوان مواجه می شویم. اما استفاده از پلاستیک خشک در ساخت کابین را می توان یکی از نقاط ضعف دو خودروی این سگمنت دانست. این مشکل به خصوص برای MVM X22 وجود دارد. از طرفی هر دوی آنها فضای کافی برای نشستن مسافران دارند اما به نظر می رسد مسافران در سفرهای طولانی به دلیل ارگونومی صندلی ها و فضای نسبتا محدود کابین با مشکل مواجه شوند. این موضوع به ویژه برای سرنشینان عقب این خودروها رعایت می شود. البته در این بین کیفیت کلی صندلی ها و روکش چرمی در نمایندگی چانگان بهتر است اما ظاهر دو رنگ و اسپرت صندلی های X22 زیباتر است.

در داخل کابین، به نظر می رسد ام وی ام X22 کمی بهتر عمل کرده است. سادگی طراحی داخلی و همچنین طراحی نه چندان جدید کیلومتر و آمپر از نقاط ضعف چانگان CS35 است.

برچسب‌ها:

نظر شما