شناسهٔ خبر: 65695 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تضاد فرهنگی در هتل‌های سنتی شیراز و اصفهان

تضاد فرهنگی در هتل‌های سنتی شیراز و اصفهان

اصفهان و شیراز از آن شهرهایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. تماشای شاهکارهایی که از دل تاریخ به امروز رسیده‌اند و استشمام هوای خوب تنها بخشی از مزیت سفر به شهرهای اصفهان و شیراز است. شهرهایی که با مکان‌های دیدنی فراوان، جاهای گردشگری بی‌نظیر و... از مسافران و گردشگران استقبال می‌کنند. اما آیا می‌دانید بهترین انتخاب برای اقامت در این دو شهر چه مکان‌هایی هستند؟ آیا می‌دانید چه تفاوت‌هایی بین اقامتگاه‌های این دو منطقه وجود دارد؟ در ادامه قصد داریم تضاد فرهنگی در هتل‌های اصفهان و شیراز را بررسی کنیم. به همین منظور ضمن معرفی تعدادی از هتل‌های سنتی اصفهان و شیراز و امکانات آن‌ها، به این موضع می‌پردازیم.

تضاد فرهنگی در هتل‌های سنتی شیراز و اصفهان

هتل‌های سنتی اصفهان

وجود آثار تاریخی و زیبایی‌های فراوان در اصفهان باعث شده این شهر تحت عنوان نصف جهان نیز شناخته شود. شهری که سالانه پذیرای مسافران زیادی می‌شود و با آثار بی‌نظیرش همه را حیرت زده می‌کند. اما تماشای آثار تاریخی تنها تجربه سفر به اصفهان نیست؛ در این شهر شما می‌توانید در خانه‌های قدیمی و اصیل شهر ساکن شوید و روی دیگری از اقامت را تجربه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم پست هتل های سنتی محبوب در شیراز و اصفهان که زمان را جا به جا می کنند را حتما ببینید. خانه‌هایی که تحت عنوان بوتیک هتل شناخته می‌شوند و با امکانات و خدمات متفاوت آماده پذیرایی از مسافران هستند. برخی از این موارد عبارتند از:

بوتیک هتل سهروردی اصفهان

هتل سنتی سهروردی اصفهان یکی از اقامتگاه‌های محبوب این شهر است که چیزی حدود 130 سال قدمت دارد و در سال 1397 بازسازی شده است. در این هتل زیبا و نوستالژیک می‌توانید سبک زندگی گذشته و حال‌وهوای جدیدی را تجربه کنید. نکته جالب این هتل شیوه نامگذاری اتاق‌های آن است؛ در این بوتیک هتل 10 اتاق با ظرفیت 40 نفر وجود دارد که تحت عنوان نام‌هایی چون اتاق خواجه نصیر با سرویس کف خواب، اتاق حافظ یک تخته، اتاق سعدی دو تخته تویین، اتاق مولوی، ابن سینا، فردوسی، ملاصدرا، سهروردی، خیام و شیخ بهایی معرفی می‌شوند. بنابراین با انتخاب این هتل در مجمع بزرگان مقیم می‌شوید. از نام‌گذاری که بگذریم، امکانات هتل نیز قابل توجه هستند. در این هتل خدماتی چون راهنمای تور گردشگری، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدرن و... ارائه می‌شوند.

Description: C:\Users\Asus\Desktop\d16eb3b5-4709-417c-8825-150032328056d7.jpeg

اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان

بوتیک هتل خانه کشیش یکی دیگر از اقامتگاه‌های اصفهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد به همین علت اکثر مسافران پیش از آغاز سفر با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین رزرو هتل، مکان مورد نظرشان را رزرو می‌کنند. این هتل سنتی در سال 1397 افتتاح شده و قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد. علاوه‌بر این قرارگیری آن در محله تبریزی‌ها باعث می‌شود همزیستی کاملی با تاریخ را تجربه کنید. در این هتل 11 باب اتاق وجود دارد که همگی با امکانات خوب و مدرن دکور شده‌اند.

هتل‌های سنتی شیراز

شیراز شهر شعر و ادب ایران است. شهری مملو از بوی بهار نارنج، جاذبه‌های دیدنی فراوان و بناهای قدیمی و اصیل که همگی با اسلوب معماری ایرانی و توسط استادکاران حرفه‌ای ساخته شده‌اند. خانه‌هایی که با اقامت در آن‌ها روحتان تازه می‌شود و سفری به زندگی کلاسیک گذشته را تجربه می‌کنید. در میان هتل‌های سنتی شیراز بناهایی یک دری، سه دری، پنج دری، ارسی، شاه نشین، گوشواره، حوض آب و درختان نارنج وجود دارد. بنابراین اگر تصور نکنید با اقامت در این هتل‌ها خسته می‌شوید. در ادامه برخی از هتل‌های سنتی شیراز را معرفی می‌کنیم.

هتل سنتی پسین شیراز

هنل سنتی پسین از آن جاهایی است که هیچوقت خالی نمی‌ماند. اکثر مسافران با استفاده از وب سایت‌های اجاره هتل این اقامتگاه زیبا را برای خود اجاره می‌کنند تا در صبح‌هنگام در خیابان لطفعلی خان زند و کوچه نارنجستان قدم بزنند. مهم‌ترین مزین این اقامتگاه حیاط دلباز و زیبای آن است. همچنین وجود دکوراسیون و تزئینات سنتی نیز جالب توجه است. مهم‌ترین مزیت این اقامتگاه، مجاز بودن ورود حیوانات خانگی است. 

هتل سنتی ایران مهر شیراز

اگر دوست دارید در عمارتی قاجاری اقامت کنید، نباید بوتیک هتل ایران مهر را از دست بدهید. اقامتگاهی زیبا که در سال 1399 افتتاح شده است و دسترسی بسیار خوبی به بازار و حمام وکیل، مسجد نصیر الملک، بقعه بی بی دختران و... دارد. به همین علت معمولا جای خالی ندارد و مسافران مجبور می‌شوند پیش از آغاز سفر با کمک پلتفرم‌های آنلاین رزرو هتل، اتاق مورد نظرشان را رزرو نمایند. از امکانات این اقامتگاه می‌توانیم به مواردی چون  رستوران سنتی، اینترنت، پارکینگ، استخر، چایخانه سنتی، کافی شاپ و... اشاره کنیم.

عمارت فیل شیراز

یکی دیگر از بوتیک هتل‌های محبوب شیراز، عمارت فیل است که در قلب شهر قرار گرفته و افراد زیادی را مجذوب خود می‌کند. هتلی که با 3 سوئیت مجهز و 4 اتاق زیبا آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل وجود 5 دری شاه‌نشین با چشم انداز حیاط است که به‎‌عنوان کافی شاپ استفاده می‌شود. در حیاط و پشت بام بنا نیز میز و صندلی وجود دارد و مهمانان می‌توانند برای صرف غذا یا استراحت از این مکان‌ها استفاده کنند. مزین دیگر این هتل سرو انواع غذاهای سنتی و محلی است که در کنار امکاناتی چون دکوراسیون زیبا، پرسنل کارآزموده، دسترسی مناسب به مکان‌های گردشگری و... خودنمایی می‌کنند.

تضاد فرهنگی در هتل‌های سنتی شیراز و اصفهان

هتل‌های سنتی شیراز و اصفهان مکان‌هایی عالی برای اقامت و انس با تاریخ و فرهنگ

بوتیک هتل‌های اصفهان و شیراز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت هستند. زیرا در کنار امکانات خوب و قیمت مناسب‌تر، زیبایی چشمگیری دارند و خودشان به تنهایی نوعی گردشگری محسوب می‌شوند. خوشبختانه در هر دوی این شهر مکان‌های زیادی برای اقامت وجود دارد که هرکدام امکانات و خدمات خاصی ارائه می‌دهند و شاید در قوانین اولیه با هم متفاوت باشند. همچنین برخی از اقامتگاه‌های سنتی فقط غذاهای سنتی و بومی سرو می‌کنند و برخی دیگر تعدادی غذای مدرن را نیز در منوی خود جای داده‌اند. به هرحال با بررسی وب‌سایت‌های رزرو آنلاین هتل نمی‌توانید تمام اختلافات و تضادهای موجود بین اقامتگاه‌ها را مشاهده و بهترین و مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما