شناسهٔ خبر: 65692 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ژیوا یکی از بزرگترین عرضه کننده های لپ تاپ استوک اروپایی

ژیوا یکی از بزرگترین عرضه کننده های لپ تاپ استوک اروپایی

لپ تاپ استوک چیست؟

در کشور ما به اشتباه به لپ تاپ یا کیس های دست دوم و کارکرده استوک گفته می شود. اما تعریف واقعی این کلمه چیز دیگری است.

 stock در زبان انگلیسی به معنای “کالاهای ذخیره شده یا انبار شده” است. اما در زبان فارسی استوک عموما به عنوان معادلی برای کلمه ی دست دوم استفاده می شود در حالی که در خیلی از موارد کالای موردنظر حتی چند ساعت هم کارنکرده است .

ژیوا یکی از بزرگترین عرضه کننده های لپ تاپ استوک اروپایی  

در واقع لپ تاپ استوک، به لپ تاپ هایی گفته می شود که خط تولید آنها متوقف شده و به فروش نرفته اند. این قبیل لپ تاپ ها معمولا به کشور های خاورمیانه ارسال می شوند. علاوه بر این، لپ تاپ هایی که به هر دلیلی مشتری پس از خرید آن را به فروشگاه مرجوع کرده است نیز لپ تاپ استوک محسوب می شوند. این لپ تاپ ها به دلیل باز شدن بسته بندی، دیگر کالای آکبند محسوب نشده به انبار منتقل شده و به فروش نمی رسند. به عبارت دیگر لپ تاپ استوک هیچ ایرادی ندارند و در ساخت آنها از قطعات با کیفیت استفاده شده است، اما فصل فروش آنها به پایان رسیده یا در تمام این مدت در انبار محفوظ بوده اند.

اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت لپ تاپ استوک جذب می شوند، قیمت و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. در شرایط اقتصادی کنونی و نابسامانی اوضاع ارز، قیمت محصولات دیجیتالی بخصوص لپ تاپ و موبایل که از نیازهای مهم و روزمره تمامی اقشار جامعه به شمار می روند، بشدت افزایش یافته و قدرت خرید محصولات آکبند در بین مردم کاهش یافته است.

در ایران به طور کلی نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک یک دید منفی وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و به درد نخور نیستند. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

چرا خرید لپ تاپ استوک بصرفه است؟

خرید لپ تاپ استوک علاوه بر مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب، کیفیت و سخت افزار قدرتمند، نیازمند پشتیبانی، ضمانت و تعهد فروشنده است! با انتخاب صحیح هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. هرگز از افراد سود جو چیزی خریداری نکنید. می توانید در میان انواع لپ تاپ استوک، بسته به نیازتان یکی از لپ تاپ های لمسی، صنعتی، سبک وزن، نازک، گیمینگ و حرفه ای را انتخاب کنید.

در برخی موارد لپ تاپ استوک اصلا کار نکرده یا نهایتا تا 30 روز از آنها استفاده شده است. در بعضی موارد  سایکل  باتری یا همان تعداد دفعاتی که باتری شارژ خورده به عدد 10 نمی رسد با این حال قیمت این لپ تاپ ها یک سوم قیمت اصلی آن در بازار می باشد. این اصلی ترین دلیلی است که کاربران به سمت لپ تاپ استوک کشیده می شوند.

ژیوا یکی از بزرگترین عرضه کننده های لپ تاپ استوک اروپایی  

مزایای لپ تاپ استوک چیست ؟

1)می توان با کمترین قیمت لپ تاپی با قدرت بالا و ظاهری تمییز تهیه کرد که معادل همان لپ تاپ اکبند هست.

2) در مقایسه با لپ تاپ های نو و اکبند داخل ایران بسیار پرقدرت تر می باشد. همچنین از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

3) سازندگان اصلی این محصولات را به سفارش کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته اند و در نتیجه از مواد اولیه و قطعات با کیفیت تری نسبت به محصولات داخل ایران در ساخت این دستگاه ها استفاده شده است. این مورد که مستقیما با طول عمر مفید این دستگاه ها ارتباط دارد، طول عمر آن ها را افزایش می دهد.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

1)عدم پیدا کردن رنگ دلخواه: ممکن است رنگ دلخواه خود را بین لپ تاپ های استوک پیدا نکنید.

2)عدم پیدا کردن مدل مورد نظر:  همه برندها لپ تاپ استوک ندارند. شاید بخواهید مشخصات سخت‌افزاری یا مدل خاصی از لپ تاپ استوک را تهیه کنید، اما در لیست لپ تاپ های استوک عرضه شده موجود نباشد. در حال حاضر لپ تاپ استوک HP ، DELL ، مایکروسافت و اپل در فروشگاه ژیوا موجود می باشد.

3)فاقد گارانتی بودن محصولات استوک: معمولا گارانتی انها از طرف شرکت تمام شده است و گارانتی چند روزه از طرف خود فروشگاه های عرضه کننده دارند

4)خرابی برخی قطعات:ممکن است بخش‌هایی از لپ تاپ (از جمله هارد، باتری، صفحه نمایش و …) معیوب باشند که باید در زمان خرید لپ تاپ استوک به این قسمت‌ها توجه کرده و آنها را تست کنید.

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟ چرا باید به آن اهمیت داد ؟

لپ تاپ  استوک درجه A++:

این مورد از لپ تاپ ها از لحاظ ظاهری خیلی تمییز هستند و کارکرد خیلی پایینی دارند.

لپ تاپ استوک درجه A+:

این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

لپ تاپ استوک درجه B: این مدل لپ تاپ ها دارای خط و خش فروان هستن و احتمال ضربه دیدن در حمل و نقل هم دارد این لپ تاپ ها هم باز قابل  استفاده هست اما ظاهر مطلوبی ندارد و بیشتر در کار های تعمیراتی از قطعات ان استفاده میشود.

به طور خلاصه می توان گفت لپ تاپ استوک بهترین گزینه هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ استحکام و کانفیگ مناسب برای کاربران می باشد سرمایه گذاری  در این زمینه بسیار مقرون به صرفه است.

جهت بررسی موجودی لپ تاپ های استوک سرفیس مایکروسافت به وبسایت فروشگاه ژیوا مراجعه بفرمایید.

برچسب‌ها:

نظر شما