شناسهٔ خبر: 65679 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

انتخاب قالب وب

انتخاب قالب وب

انتخاب قالب وب کاربردی بودن سایت  با نیازی که از اول مشخص است که چه کاری باید انجام دهد چه وظیفه یا وظایف یک طرف ماجراست اما زیبایی و بهینه بودن که کاربران زمانی که وارد آن میشوند ارتباط بگیرند به آن اعتماد کنند طرف دیگر ماجرا توجه به موضوع برای قالب سایت های خبری فناوری گردشگری خبری وبلاگی گردشگری با هم متفاوت است سازگاری با افزونه های جدید و قدیمی شناخته شده از موارد مهم در انتخاب قالب هر CMS  منحصر بفرد بعضی از موارد را باید دید میتوان پی برد که این قالب از درگاه پشتیبانی میکند یا خیر.

انتخاب قالب وب

اول صحبتی با چند نوع سایت داشته باشیم خیلی از کالا های خانگی نیاز به طراحی سایت فروشگاهی چه به صورت تکی چه عمده با ارسال دارند انواع کولر گازی در بسیاری برند های داخلی خارجی میتواند موضوع خوبی برای طراحی قالب و سفارش طراحی سایت باید درمورد طراحی سایت بخاری گازی که بیشتر کارخانه جات داخلی هستند وانواع خاصی بسیار زیبا تولید میگردند اگر فروشگاه جامعی در انواع مدل ها با ارسال رایگان باشد بسیار کارا خواهد بود و سختی آن هم به سایر لوازم الکتریکی گوشی و لپ تاپ نمیرسد و بهتر میتوان سئو را انجام داد. مورد بعد سایت خدماتی یا سایتی که فروشی یا خریدی انجام نمیدهد و صرفا خدمات دهنده هستند تمام کارهای تعمیری در این دسته هستند اما طراحی سایت استودیو فیلمبرداری هم یک سایت خدمات دهی است اگر سئو خوبی انجام گیرد روی سایت با نمایش یک شماره تماس تقریبا مشتری بدست آمده به شرط قیمت خوب بازار یابی شده.

در مورد استفاده از رنگ ها هم دقت کنید که حس را القا کند معمولا رنگ های آبی سفید با هم قرمز مشکی باهم زرد سبز هم همینطور استفاده میشوند سایز فونت ها نوع فونت که بسیار کاربران حتی عادی روی آن حساس هستند زیرا از ورد با فونت ها آشنا هستند و ضعف در این قسمت را به خوبی می شناسند.

ارتباط قالب با افزونه پلاگین

تصمیم دارید افزونه ای برای ارتباط با مشتریان را در یک سایت وردپرسی نصب کنید مثل افزونه چند فروشندگی یا افزونه های امنیتی اگر قالب سایت طوری طراحی شده باشد که با آن سازگاری نداشته باشد نمی توانید از این امکانات استفاده کنید یعنی اگر سایت منظور همان قالب ان است اگر فروشگاهی نباشد امکان نصب و کار کرد ان وجود ندارد.
قابلیت صفحه ساز گرافیکی به کاربر این امکان را می دهد که بدون برنامه نویسی صفحات مختلف گرافیکی و زیبا برای سایت بسازد.  قالب هایی که انتخاب می کنید نیاز به بروزرسانی دارند تا امکانات و امنیت آنها همواره ارتقاء یابند سعی کنید قالبی را انتخاب کنید که توسط سازنده اش بروزرسانی شود باید سازنده ها درباره آن پشتیبانی دهند و اگر افزونه ای کار نکرد بخصوص افزونه های استاندارد جواب گو باشند . پشتیانی در صورت بروز مشکلات از دیگر مواردی است که شرکت سازنده قالب باید به آن رسیدگی کند. معمولا قالب هایی که گارانتی ندارند از چنین مزایایی محرومند.
 بهینه سازی قالب که مربوط به سئوی سایت است نیز از موارد بسیار مهم است. یک قالب بهینه و سئو شده می تواند به افزایش رتبه سایت کمک شایانی بکند از نظر تگ ها حجم کد فراخوانی داده ها لینک های بوجود امده در سایت کم حجم بودن و کاربری ساده از دیگر نکاتی است که در زمان انتخاب قالب سایت باید به آن توجه شود.
آخرین و مورد مهمی که به آن اشاره می کنیم این است که قالب سایت با مرورگرهای مختلف سازگاری داشته باشد. کاربران از انواع مرورگرها برای وبگردی استفاده می کنند لازم است تا با همه آنها سازگاری داشته باشد. به این قابلیت browser compatibility می گویند. در همه مرورگرها حدود پنج مرورگر معروف به درستی کار کند بدون تغییر فونت محتوا.
سئو SEO هنری است که رفتار موتورهای جستجو را مطالعه و محتوای وب سایت ها را بر اساس آن بهینه سازی می کند گوگل بر اساس ارزشی که سایت دارد آن را در جایگاه ویژه ای قرار میدهد درآمد زایی هم از همیین طریق اتفاق می افتد مواردی مثل محتوای ارزشمند و غیر کپی کلمات کلیدی متناسب تصاویر بهینه شده سرعت بارگزاری سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن سایت تعداد بازدیدکنندگان میزان رضایت کاربران و مواردی از این دست موجب می شوند که سایت شما ارزش پیدا کند و در نتایج بهتر ظاهر شود لینک سازی ها از سایت های دیگر به سایت شما به مرور میتوانید به بهتر معرفی شدن سایتتان کمک کند.

انتخاب قالب وب

انواع هاست

هرسایتی که کد نویسی میشود یا از سیستم مدیریت محتوا استفاده میکند یک نوع هاست و پنل خودش را میخواهد تا بتوان سایت را مدیریت کرد محتوا عکس ها فایل های سایت در ان ریخته میشود. اگر برای ساخت سایت نمی خواهید بودجه زیادی اختصاص دهید. می توانید برای شروع از خدمات هاستینگ رایگان استفاده کنید به این ترتیب برای اجرای سایت تان در بستر وب لازم نیست هزینه ای بپردازید همچنین استفاده از CMS های رایگان مثل وردپرس می تواند هزینه های سایت را به حداقل برساند اشتباه است وردپرس احتیاج به هاست به هارد بیشتری دارد هم حجم خود قالب و کد های ان و وردپرس بیشتر از یک سایت کدنویسی شده است و هم عکس های وارده برآن بخ چندید سایز در آمده و حجم زیادی را میگیرد.

حتی قالب های رایگان وردپرس نیز موجود هستند. که با چند کلیک می شود بر روی سایت اعمال کرد و از هزینه های برنامه نویسی رهایی یافت که مناسب کار نخواهند بود زیرا اکثرا از افزونه های خوب و معمول پشتیبانی نمیکنند و نمیتوان استفاده تجاری داشت صرفا آموزش و تست پیشنهاد می گردد این نوع سایت ها را هم می شود بهینه سازی کرد و تمام تکنیک های سئو را به اجرا در آورد.
در مقابل مزایای رایگان بودن هاست معایبی نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به حجم و پهنای باند برای سایت های ASP.NET CORE هاست ویندوزی پنل پلسک عالی و برای سایت های PHP LARAVEL WORDPRESS هاست های لینوکس با پنل سیپنل بسیار کار آمد خواهند بود .محدود و وجود تبلیعات اشاره کرد. هر چه باشد برای تست هم شده می توانید سایتی را با کمترین هزینه بر روی این پلتفرم های رایگان طراحی کنید.
استفاده از هاست رایگان برای برنامه نویس ها گزینه مناسبی است برای تست کردن سرکلاس آموزشی تا بدون هیچ هزینه اضافی برنامه های خود را بر بستر وب به اجرا در آورند و نتیجه کارشان را ببینند دامنه ها هم قیمت های متفاوتی دارند و ممکن است هر ساله بر قیمت ان افزوده گردد معمولا محیط کاربری هاست های رایگان بسیار ساده و روان طراحی می شود.

هر هاستی را با دامنه از طریق DNS  ها متصل میکنند  یادتان باشد در زمان عوض کردن هاست درگاه بانکی شما احتیاج به ست شدن دوباره دارد و با عوض شدن آی پی IP کار نخواهد کرد. بیشتر کاربران اینگونه هاست ها مبتدی هستند و به قصد یادگیری سراغ این هاست ها رفته اند. چنانچه قصد یادگیری اجرای سایت را دارید می توانید به یکی از سرویس های ارائه دهنده هاست رایگان مراجعه کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

نظر شما