شناسهٔ خبر: 64936 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد

مهدی رمضانی با حکم وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب شد.

به گزارش فرهنگ امروز: مهدی رمضانی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب شد.

علیرضا مختارپور سال ۹۳ به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی منصوب شد و سال ۹۷ رمضانی را به عنوان معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد.

با رفتن مختارپور از نهاد کتابخانه ها، رمضانی به عنوان سرپرست معرفی شد و در نهایت با تشکیل جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه ها، او به عنوان دبیرکل جدید معرفی و با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای نهاد کتابخانه ها به دبیرکلی این نهاد منصوب شد.

مشروح متن حکم اسماعیلی به این ترتیب است:

باسمه تعالی

جناب آقای مهدی رمضانی

نظر به شایستگی و سوابق مرتبط جنابعالی و پیرو حکم شماره ۷۸۸۲ مورخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در تعیین اعضای محترم هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، بدین وسیله به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منصوب می‌شوید. 

امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و تکیه بر دانش و تجارب اندوخته و نیز ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی آن نهاد، به طور ویژه مأموریت‌های ذیل را در دستور کار قرار دهید:

۱- سازماندهی مجدد نهاد بر مبنای به روز آوری قانون اداره‌ٔ آن به عنوان امری مستمر؛

۲- تدوین و اجرای برنامه‌ٔ آینده نگرانه و دانش‌بنیان برای اداره‌ٔ بهینه‌ٔ مجموعه ظرفیت‌ها و فعالیت‌های نهاد؛

۳- تدوین برنامه و بودجه‌ٔ منظم و منسجم برای نهاد بر اساس سیاست‌های کلان مصوب هیأت امنا؛

۴- تدبیر ویژه به خصوص در زمینه‌ٔ اداره‌ٔ اقتصادی و تأمین منابع مالی پایدار برای آن‌ها؛

۵- اصلاح ساختار تشکیلاتی نهاد خصوصاً ایجاد «اندیشکده کتاب و مطالعه» برای بهره‌مندی مستمر از مطالعات روزآمد در زمینه‌ٔ فعالیت‌های نهاد و نیز بهره‌مندی نظام‌مند از سامانه‌ٔ اطلاعاتی نهاد به عنوان یک دارایی ویژه و قابل درآمدزایی.

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف دولت مردمی در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانهٔ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم. 

محمد مهدی اسماعیلی

نظر شما