شناسهٔ خبر: 64833 - سرویس سینما و رسانه
نسخه قابل چاپ

مجازات ویل اسمیت تعیین شد/ محرومیت ۱۰ ساله از حضور در مراسم اسکار

هیات مدیره آکادمی اسکار شب پیش اعلام کرد مجازات ویل اسمیت را تعیین کرده و وی به مدت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را نخواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز: به نقل از ورایتی، هیات مدیره آکادمی اسکار شب پیش (صبح جمعه به وقت محلی) تشکیل جلسه داد تا درباره رفتار خشونت‌آمیز ویل اسمیت در برابر شوخی کریس راک در مراسم اسکار تصمیم گیری کند.

سیلی اسمیت به این کمدین در مراسم اسکار نود و چهارم در نهایت منجر به این شد که ویل اسمیت تا ۱۰ سال از حضور مجازی یا غیرمجازی در مراسم اهدای جوایز آکادمی محروم شود.

ویل اسمیت نیز بلافاصله این تصمیم را پذیرفت و با انتشار بیانیه‌ای نوشت: من تصمیم آکادمی را می‌پذیرم و به آن احترام می‌گذارم.

در بیانیه آکادمی آمده است: اسکار نود و چهارم قرار بود مراسمی برای تجلیل از بسیاری از افراد جامعه ما باشد که در یک سال گذشته آثار فوق‌العاده‌ای ارائه کرده بودند؛ با این حال آن لحظات تحت‌الشعاع رفتار غیرقابل‌قبول و آسیب‌زننده‌ای شدند که از آقای اسمیت روی صحنه دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت متاسف هستیم. این برای ما فرصتی بود تا برای مهمانان، تماشاگران و خانواده آکادمی در سراسر جهان نمونه باشیم و ما کوتاهی کردیم زیرا برایش آمادگی نداشتیم.

در بیانیه آمده که ویل اسمیت در این مدت می‌تواند به خاطر نقش‌آفرینی‌هایش همچنان نامزد یا برنده جایزه اسکار شود؛ در عین حال از بردباری و خودداری راک برای تحمل این رویداد قدردانی شده است.

هر چند اسمیت پیش از این از آکادمی استعفا کرده بود، برخی معتقد بودند باید جایزه وی پس از این اتفاق از وی پس گرفته می‌شد.

۵۴ نفر از شاخه‌های مختلف تشکیل دهنده هیات مدیره آکادمی هستند از جمله ریتا ویلسون، استیون اسپیلبرگ، ووپی گلدبرگ، لورا درن و ایوا دوورنی. از ۱۷ شاخه آکادمی هر یک با ۳ عضو و ۳ عضو اصلی شامل رئیس آکادمی در این هیات حضور دارند.

نظر شما