شناسهٔ خبر: 64808 - سرویس سینما و رسانه
نسخه قابل چاپ

چهارمین فیلم پرفروش از ابرقهرمان گاتهام

«بتمن» به فروش ۷۰۰ میلیون دلاری رسید/ درامی روان‌شناختی و امروزی

فروش «بتمن» در گیشه‌های جهان از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

فرهنگ امروز: به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم حماسی ۳ ساعته ابرقهرمانی مت ریوز به یک نقطه عطف بزرگ در فروش در گیشه‌های جهان رسید و از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

«بتمن» این آخر هفته ۱۳.۴ میلیون دلار دیگر در سطح بین‌المللی فروخت تا فروشش را در سطح بین‌المللی به ۳۶۱.۵ میلیون دلار برساند و در داخل آمریکا نیز ۱۰.۸ میلیون دلار دیگر این آخر هفته فروخت تا مجموع فروشش در آمریکا به ۳۴۹ میلیون دلار برسد و به طور کل در سراسر جهان فروشی ۷۱۰.۵ میلیون دلاری را ثبت کند.

این میزان از فروش و رسیدن به این نقطه عطف امتیاز بزرگی برای کمپانی برادران وارنر از شروع همه‌گیری کروناست. این فیلم همچنین بزرگ‌ترین موفقیت از نظر فروش بعد از فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» در دسامبر ۲۰۲۲ است.

«بتمن» با بازی رابرت پتینسون در نقش شوالیه تاریکی و پل داو به عنوان ریدلر ضدقهرمان اصلی فیلم، بیشتر یک درام روان‌شناختی پرتنش است تا یک فیلم ابرقهرمانی معمولی و قهرمان اصلی بیشتر مانند یک کارآگاه مدرن ظاهر می‌شود.

با این فروش «بتمن» پس از سه فیلم دیگر از این ابرقهرمان در مکان چهارم جای می‌گیرد. در حالی که اولین فیلم نولان با عنوان «بتمن آغاز می‌کند» در سال ۲۰۰۵ به فروش ۳۷۳ میلیون دلاری دست یافت، دنباله آن «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸ اولین فیلم بتمن با فروش اندکی بیش از یک میلیارد دلار شد. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با ۱.۰۸ میلیارد دلار در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ بهترین عملکرد را داشت و بتمن ساخته زک اسنایدر در سال ۲۰۱۶ در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» ۸۷۳ میلیون دلار فروخت و دنباله آن «لیگ عدالت» توانست تنها ۶۵۷ میلیون دلار بفروشد.

نظر شما