شناسهٔ خبر: 64663 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

سه شنبه هفته آینده؛

نشست نقد و بررسی «تفسیر بایبل» در شهرکتاب برگزار می شود

تفسیر بایبل جلسه نقد و بررسی کتاب «تفسیر بایبل» نوشته جان اچ.هایس و کارل آر.هالدی که با ترجمه اعظم پویا و سعید شفیعی توسط نشر نی منتشر شده است سه شنبه، هفدهم اسفندماه برگزار می شود.

فرهنگ امروز: کتاب «تفسیر بایبل» نوشته جان اچ. هایس و کارل آر. هالدی با ترجمه اعظم پویا وسعید شفیعی به تازگی توسط نشر نی منتشر شده که نشست نقد و بررسی آن روز سه شنبه 17 اسفند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

این کتاب برای آشنایی دانشجویان رشته الهیات مسیحی، در حوزه تفسیر و روش‌های تفسیری بایبل است، گرچه هر فرد علاقه‌مند به تفسیر می‌تواند مخاطب آن در این قلمرو علمی باشد. تفسیر چه فعالیتی است؟ تفسیر متن دینی چه فعالیتی است؟ چه ابزارهایی برای مفسر در فهم و تفسیر متن دینی ضروری است؟ و چه روش‌هایی را باید برای دست‌یافتن به معنای متن به کار بست؟

کتاب «تفسیر بایبل» علاوه بر ابزارهای قدیم، به روش‌های جدید تفسیر متن دینی نیز پرداخته است، که با واژه «نقد» بیان می‌شوند. مؤلفان در فصل اول کتاب، درآمدی بلند و زمینه‌سازی برای فصل‌های بعدی کتاب فراهم آوردند که در آن‌ها از مباحثی مانند نقد متن، نقد تاریخی، نقد دستور زبانی، نقد ادبی، نقد منبع، نقد صورت، نقد سنت، نقد باز تدوین، نقد ساختارگرا و نقد رسمی یا قانونی سخن صحبت شده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «تفسیر بایبل» روز سه‌شنبه هفدهم اسفند، ساعت ۱۱ صبح با حضور حسین خندق‌آبادی، سیدمحمدعلی طباطبایی و اعظم پویا به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را به طور زنده، از صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب و صفحه این مرکز در سایت آپارات مشاهده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما