شناسهٔ خبر: 64616 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

شارژ اولیه پاور بانک باید چند ساعت باشد؟

شارژ اولیه پاور بانک باید چند ساعت باشد؟

باوجود تفاوت در قیمت پاور بانک، می‌توان گفت تقریبا اصول شارژ اولیه تمامی آن‌ها یکسان است. ازآنجایی‌که بیشتر پاوربانک‌های موجود در بازار فاقد دفترچه راهنما به زبان فارسی‌اند، ازاین‌رو لازم می‌دانیم که با ارائه این مطلب، موضوع اولیه شارژ پاوربانک و نحوه استفاده صحیح از آن را توضیح دهیم.

مطالعه دفترچه راهنما

فرقی نمی‌کند قیمت پاور بانک خریداری‌شده توسط شما چه قدر باشد، قبل از استفاده از آن، دفترچه راهنمای آن‌که توسط شرکت سازنده تهیه‌شده، با دقت مطالعه کنید. برندهای مختلف پاوربانک، دستورالعمل‌های متفاوتی برای محصولات خود ارائه می‌دهند. به همین دلیل لازم است با توجه به نوع برند دستگاهتان، نحوه صحیح کار با آن را مطالعه کنید تا بتوانید از بیشترین کارایی، ظرفیت و عمر باتری دستگاه خود بهره‌مند شوید.

شارژ اولیه پاوربانک

فرقی نمی‌کند قیمت پاور بانک شما چه قدر باشد یا نوع باتری آنچه باشد (لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری)؛ قطعا برای راه‌اندازی، نیاز به شارژ اولیه دارد. پرسش اصلی در اینجاست که چگونه باید آن را برای اولین بار شارژ کرد و مدت‌زمان این شارژ باید دقیقا چند ساعت باشد.

باید بدانید که اگر برای اولین بار است که پاور بانکتان را شارژ می‌کنید، نیاز دارید تا زمان بیشتری برای شارژ آن صرف کنید. در برخی از مقالات آمده که شارژ اولیه برحسب نوع برند، نوع باتری و البته ابعاد پاوربانک باید 5 الی 15 درصد بیشتر از حالت عادی باشد. برای مثال، شارژ اولیه پاور بانک های شیائومی با ظرفیت 20.0000، به‌اندازه 10% بیشتر از حالت عادی است.؛ ولی این میزان برای پاوربانک‌هایی مانند انکر کمتر از 10% است. معمولا در دفترچه راهنمای محصول، دراین‌باره با جزئیات توضیح داده‌شده است.

نکته: اگر پاوربانکتان مجهز با چراغ‌های LED باشد، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه دستگاه شما به‌اندازه کافی شارژ شده یا خیر، توجه به آن‌هاست. اگر پاوربانک فول شارژ باشند، این چراغ‌ها دیگر چشمک نخواهند زد.

چند نکته درباره نحوه صحیح استفاده از پاوربانک برای اولین بار

گرچه تفاوت در قیمت پاور بانک بسیار متنوع است ولی همگی آن‌ها نیاز دارند تا برای اولین بار، بیش‌ازحد عادی شارژ شوند. غیرازاین نکته، توجه به‌شدت جریان پاوربانک نیز بسیار مهم است. به همین دلیل لازم است تا برای جلوگیری از بروز خرابی‌های احتمالی در آینده، پاوربانکتان را حتما با آداپتوری شارژ کنید که از نظر شدت جریان دقیقا متناسب با عدد درج‌شده روی آن باشد.

نکته‌ای دیگر که باید مدنظر داشته باشید آن است که استفاده طولانی‌مدت از شارژ سریع (fast charge) به طرز غیرقابل‌باوری از طول عمر باتری پاوربانکتان می‌کاهد.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید از دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، شارژ فندکی، ضبط خودرو و غیره برای شارژ کردن پاوربانکتان استفاده نکنید زیرا به‌شدت به باتری پاوربانکتان صدمه می‌زنند.

صرف‌نظر از قیمت پاور بانک و یا برند آن، اگر زمان طولانی و بیش‌ازحد نیاز در شارژ بماند، کارایی و عمر باتری آن به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین فراموش نکنید که وقتی پاوربانک در حال شارژ شدن است، از وصل کردن گوشی یا هر دستگاه دیگری به آن جدا خودداری کنید. 

نمایش میزان شارژ در پاوربانک‌های مختلف، متفاوت است. برای نمونه، حالت نمایش میزان شارژ بسیاری از پاوربانک‌ها مانند پاوربانک‌های شیائومی به کمک چهار چراغ‌ LED قابل‌تشخیص است. درواقع:

  • روشن بودن یک چراغ LED، به معنای این است که پاوربانک 25% شارژ دارد.
  • روشن بودن دو عدد چراغ LED به معنای این است که پاوربانک 50% شارژ دارد.
  • روشن بودن سه عدد چراغ LED به معنای این است که پاوربانک 75% شارژ دارد.
  • روشن بودن هر چهار چراغ LED به معنای این است که پاوربانک بین 95% تا 100% شارژ دارد.

در حقیقت، پاوربانک‌هایی که میزان شارژشان را می‌توان به کمک تعداد چراغ‌های روشنشان فهمید، آسودگی خاطر بهتری برای کاربرانشان به همراه دارند.

در آخر

داشتن شارژ مداوم و همیشگی از بزرگترین مشکلاتی است که شهروندان دیجیتال امروزی با آن روبرو هستند. خرید پاوربانک یا شارژر همراه به شما کمک می‌کند تا همیشه و همه جا آنلاین باقی بمانید. استفاده از پاوربانک محدودیت خاصی ندارد و می‌توانید از آن در خانه، محل کار، ماشین، اتوبوس، قطار، هواپیما و هر جای دیگر استفاده کنید. تکنولایف به شما کمک می‌کند تا بهترین پاوربانک‌های بازار را از جای مطمئنی خریداری کنید.

علی‌رغم تفاوت در  قیمت پاور بانک، همگی آن‌ها در این مورد مشترک‌اند که همواره نیمه اول زودتر از نیمه دوم شارژ می‌شود. پس اگر متوجه شدید که پاور بانکتان بعدازاینکه 50% شارژ شد، فرایند شارژ شدنش با کندی همراه می‌شود، دلیلی بر خرابی و نگرانی نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما