شناسهٔ خبر: 64615 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

جاهای دیدنی آنتالیا

برج ساعت آنتالیا

آنتالیا شهری قدیمی و البته مهم است که بناهای تاریخی مهمی در آن وجود دارد. برای کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با داستان‌های تاریخی حکومت‌های مختلف هستید، حتما به این شهر سری بزنید. اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی آنتالیا آشنا شوید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

جاهای دیدنی آنتالیا

در این شهر جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد که همه افراد از تماشای آن‌ها به‌وجد می‌آیند. در کوچه‌ پس‌کوچه‌های آنتالیا به‌قدری جاهای دیدنی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را در یک هفته هم ببینید. اگر نسبت به رزرو تور آنتالیا اقدام کرده‌اید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید.

موزه آنتالیا

در این شهر یک موزه بزرگ و قدیمی وجود دارد که در آن انواع اشیا قدیمی نگهداری می‌شود. اگر اهل تجسس در تاریخ و آشنایی با فرنگ‌های مختلف هستید، بد نیست که سری به این مکان بزنید. موزه آنتالیا یکی از مهمترین موزه‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود که بازدید از آن برای خود اهالی شهر آنتالیا هم جذاب است.

همه اشیا تاریخی که در سواحل یا دیگر نقاط آنتالیا یافت شده در این موزه نگهداری می‌شوند. وقتی وارد این مکان می‌شوید، بخش‌های مختلف موزه با استفاده از یک مانیتور بزرگ به شما نمایش داده می‌شود تا بتوانید سریع‌تر خودتان را به بخش موردنظرتان برسانید. افرادی در محیط موزه هستند که اطلاعاتی کامل درباره وقایع مختلف، قدمت اشیا، داستان‌ها و... برایتان شرح می‌دهند.

در بخش باستان شناسی موزه آنتالیا، وسایلی از دوران برنز تا بیزانس نگهداری می‌شود که معمولا از خرابه‌های اطراف شهر پیدا شده است. اگر می‌خواهید در مدت زمان کمی زیبایی و اهمیت این موزه را درک کنید سراغ بخش گالری هنری رفته و اشیا جالی مربوط به دوران آسپندوس و منطقه تاریخی پرگه را ببینید. اگر هم در تور زمینی وان شرکت کردید، می‌توانید از موزه این شهر دیدن کنید. در موزه وان هم اشیا با ارزشی نگهداری می‌شود که قطعا برایتان شگفت‌انگیز خواهد بود.

دروازه هادریان

یکی از مهم‌ترین و خارق‌العاده‌ترین دروازه‌های ورودی کالیچی، این دروازه است. زمان ساخت این بنا به دوران حکومت روم و یونان باستان بازمی‌گردد، اما هنوز بخش‌های زیادی از آن سالم مانده و همین موضوع باعث شگفت‌انگیزتر شدن آن شده. در سال 130 میلادی هادریانوس یکی از امپراطورهای عثمانی وارد این منطقه شد و مردم به شکرانه ورود آن، ورودی هادریان را ساختند.

این دروازه یک ورودی یک ورودی ساخته شده از جنس مرمر و سه طاق قوس‌دار دارند. این مجموعه توسط برج‌هایی احاطه شده که روی آن‌ها حکاکی‌های زیبایی کشیده شده و زیبایی آن را دوچندان کرده. اگر از زیر طاق‌های قوس‌دار دروازه عبور کنید، می‌توانید نقش‌ونگارهای روی آن را مشاهده کنید که با دقت خاصی کشیده شده‌اند.

مسجد یولی مناره

در همه شهرهای ترکیه مسجدهای مختلفی ساخته شده که هرکدام ویژگی خاص خودشان را دارند. حتی کسانی هم که تور زمینی وان را رزرو کرده‌اند، می‌گویند در این شهر هم مساجد جالب و قدیمی زیادی وجود دارد. وقتی نزدیک مسجد یولی مناره بشوید، یک منار بزرگ می‌بینید، این منار مخصوص مسجد نام برده شده است. این مسجد توسط علاالدین کیقباد، یکی از پادشاهان سلجوقی، بین سال‌های 1219 تا 1236 ساخته شده.

مسجد یولی مناره یکی از نمونه‌های بارز معماری دوران سلجوقی به‌شمار می‌رود. مناره این مسجد طراحی استوانه‌ای داشته و گنبدی چند ضلعی روی آن ساخته شده که زیبایی آن را دو چندان کرده. درست است که حدود 4 قرن از ساخت این مسجد می‌گذرد، اما هنوز هم از آن استفاده می‌شود و مسلمانان در آن عبادت می‌کنند.

مسجد یولی مناره در فاصله کمی از دروازه قدیمی شهر آنتالیا ساخته شده است. همچنین نزدیک این مناره یک برج ساعت ساخته شده که اطراف آن چندین مقبره از نام‌آوران عثمانی وجود دارد. درحال حاضر این جاها به‌ موزه جذاب قوم‌نگاری آنتالیا معروف هستند. در ادامه این برج ساعت را هم به شما معرفی می‌کنیم.

برج ساعت، نماد شهر باستانی آنتالیا

اگر رزرو تور آنتالیا را انجام داده‌اید، وقتش رسیده که با یکی از مهمترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید. این برج بخشی از مجموعه مکان‌های به‌جا مانده از آنتالیا قدیم به‌شمار می‌رود. طبق بررسی‌ها انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدند که در آنتالیا 80 برج وجود داشته و برج ساعت، تنها بازمانده برج‌های هشتادگانه این شهر می‌نامند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برج می‌توانیم به سازه کم‌نظیر، پرچم، ساعت و چندین سنگ نوشته قرار گرفته در دل آن اشاره کنیم. وقتی نزدیک این برج ساعت می‌شوید، یک چیز توجهتان را به خودش جلب می‌کند و آن هم تضاد ایجاد شده بین برج ساعت و ساختمان‌های مدرن اطراف آن است. در گذشته این سازه یکی از ورودی‌های شهر آنتالیا محسوب می‌شده، اما اکنون تقریبا در مرکز شهر قرار دارد.

امروزه برای این‌که گردشگران برج ساعت آنتالیا بتوانند از غذاهای محلی این شهر میل کنند، رستوران و مغازه‌های مختلفی اطراف این سازه راه‌اندازی شده‌اند. گردشگران می‌توانند با چند قدم پیاده‌روی انواع کباب و دیگر غذاهای محلی ترکی را میل کنند.

ما در این مطلب چند مورد از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه رزرو تور آنتالیا یا تور زمینی وان را داشته‌اید، نظراتتان را درباره این شهرها و جاها دیدنیشان با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

نظر شما