شناسهٔ خبر: 64404 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شعر گمشده نابوکوف برای اولین بار منتشر می‌شود

شعری گمشده از ولادیمیر نابوکوف با عنوان «سوپرمن» قرار است برای اولین بار منتشر شود.

شعر گمشده نابوکوف برای اولین بار منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  شعری گمشده از ولادیمیر نابوکوف با عنوان «سوپرمن» قرار است برای اولین بار منتشر شود. نوبوکوف این شعر را برای «لوئیس لین» همسرش سروده است که ظاهرا نوعی سوگ‌نامه برای بیماری همسرش و عدم امکان داشتن فرزن است. گفته می‌شود پسر نابوکوف عاشق داستان‌های مصور سوپرمن بوده است.
 
ولادیمیر ولادیمیرویچ نابوکوف نویسنده‌ و شاعر روسی آمریکایی از برجسته‌ترین نویسندگان مهاجر در کشور آمریکاست که به دو زبان روسی و انگلیسی داستان و شعر نوشته است. 
 
شعر سوپرمن نابوکوف در سال 1942 برای چاپ به مجله نیویورکر ارسال می‌شود و این سالی است که شاعر روس از فرانسه به آمریکا آمده است. مجله از چاپ شعر خودداری می‌کند چون احساس می‌کند این شعر چندان ارزش ادبی ندارد. 13 سال بعد نابوکوف با انتشار لولیتا به شهرت می‌رسد.
 
چارلز پیرس ویراستار بخش شعر مجله نیویورکر به نابوکوف گفته بود که بیشتر خواننده‌های مجله نمی‌توانند معانی این شعر را درک کنند. کنار دست‌نوشته‌های این شعر تصاویری از لوئیس لین و کلارک کنت دیده می‌شوند که در کنار پارک مرکزی شهر نیویورک به مجسمه سوپرمن نگاه می‌کنند.
 
 
ناباکوف تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج گذراند و چند سال پس از تبعید اجباری در اروپا، در سال ۱۹۴۰ به آمریکا رفت و تا پایان عمر خود آنجا ماند. نابوکوف با انتشار رمان لولیتا به اوج شهرت رسید. او این رمان را در سال ۱۹۵۵ میلادی و به زبان انگلیسی نوشت و در پاریس منتشر کرد. تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۷، نابوکوف ۱۸ رمان، ۸ مجموعه داستان کوتاه، ۷ کتاب شعر و ۹ نمایشنامه منتشر کرده بود.
 
ناباکوف با تدریس تنیس، روسی، انگلیسی روزگار می‌گذراند و همسرش که در سال 1925 با او ازدواج کرده بود نیز کار مترجمی انجام می‌داد.

نظر شما