شناسهٔ خبر: 64239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جامعه شناسی مارکس» نقد و بررسی می‌شود

نشست آنلاین نقد و بررسی کتاب «جامعه شناسی مارکس» پنجشنبه ۲۳ بهمن با حضور هومن حسین زاده، مترجم کتاب برگزار می‌شود.

«جامعه شناسی مارکس» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ نشست آنلاین نقد و بررسی کتاب «جامعه شناسی مارکس» اثر ژان پی‌یر دوران و ترجمه هومن حسین زاده را در محیط اسکای روم برگزار می‌کند.

در این نشست بجز مترجم کتاب، مهدی خویی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد ملاعباسی، مدرس، پژوهشگر و مدرس حوزه جامعه شناسی نیز حضور خواهند داشت. مصطفی احمدی دبیری این نشست را بر عهده دارد.

«جامعه‌شناسی مارکس» اثر ژان پی‌یر دوران و ترجمه هومن حسین‌زاده در ۱۷۰ صفحه و بهای ۳۱ هزار تومان توسط نشر نگاه منتشر شده است. کتاب شامل پنج فصل به ترتیب با این عناوین است: نظریه بهره‌کشی، به سوی جامعه‌شناسی کار، طبقات اجتماعی، دولت و مبارزه طبقاتی، ایدئولوژی و تولید اجتماعی شناخت، مارکس در عصر حاضر.

ژان پی‌یر دوران از متفکران اجتماعی مهم فرانسه است و عمده تمرکزش روی جامعه‌شناسی کار قرار دارد. ویژگی حرفه‌ای او شناخت تحولات کار و وضعیت موجود در کار معاصر، صنعتی و استقرار فناوری است. نگاه این متفکر به بررسی آثار مارکس، جامعه‌شناسی کار و تحولات جامعه صنعتی از دریچه آثار مارکس، می‌تواند بسیار سازنده باشد و به شناخت جامعه معاصر و مسیرهای پیش‌رو کمک کند.

نظر شما