شناسهٔ خبر: 63944 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد: آغاز ثبت‌نام بن اعتباری خرید کتاب از ۱۸ دی‌ماه

رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از آغاز ثبت نام دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، یارانه اعتباری خرید کتاب دانشجویان و طلاب و اعضای هیئت علمی افزایش یافته است.

آغاز ثبت‌نام بن اعتباری خرید کتاب از ۱۸ دی‌ماه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ایوب دهقانکار، درباره آغاز زمان ثبت‌نام برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب(بن کتاب) گفت:‌ ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب از(18دی ماه) آغاز خواهد شد و تا پایان سهمیه اعتبار ادامه خواهد داشت.
 
دهقانکار از افزایش 25درصدی یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پی‍گیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت امور فرهنگی، مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه این گروه‌ها 25 درصد افزایش پیدا کرده‌است.
 
رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب تا سقف 200 هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب 120 هزار تومان است و 80 هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران تامین خواهند کرد. همچنین یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی از 250 هزار تومان به 400هزار تومان رسیده است.
 
وی تصریح کرد: افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد نشر ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا و حمایت از توسعه فرهنگ مکتوب و کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته است.
 
دانشجویان، طلاب  و اعضای هیات علمی می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت ketab.ir  مراجعه کنند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم  تا 6 بهمن ماه در  tehranbookfair.ir برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال‌کتاب و سامانه فروش کتاب می‌توانند با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

نظر شما