شناسهٔ خبر: 63624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد بهترین برندهای کتاب‌خوان‌ برای دانشجویان

با وجود گران شدن کتاب‌های چاپی به خصوص در میان کتاب‌های دانشگاهی بسیاری از دانشجویان به کتاب‌های الکترونیک روی آورده و حتی بسیاری از کتابخانه‌های دانشگاهی به ارائه و امانت این کتاب‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

پیشنهاد بهترین برندهای کتاب‌خوان‌ برای دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ با وجود گران شدن کتاب‌های چاپی به خصوص در میان کتاب‌های دانشگاهی بسیاری از دانشجویان به کتاب‌های الکترونیک روی آورده و حتی بسیاری از کتابخانه‌های دانشگاهی به ارائه و امانت این کتاب‌ها گرایش پیدا کرده‌اند. کتاب‌های الکترونیک کم‌هزینه‌تر از کتاب‌های چاپی هستند و به مرور زمان نیز دچار خط و خش نمی‌شوند. این روزها بسیاری از دانشجویان آمریکایی هر کدام یک دستگاه کتاب‌خوان الکترونیک دارند و شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها نیز با توجه به سلیقه و نیازهای مردم سال به سال انواع پیشرفته‌تری از این دستگاه‌ها وارد بازار می‌کنند.
 
به نظر ایمی پایتون کارشناس دستگاه‌های کتابخوان این نوع از دستگاه‌های معرفی شده برای هر قشری و به منظور خاصی ساخته شده است و دستگاه‌های زیر به خاطر قیمت و ویژگی‌هایی مثل باتری و طول عمر دستگاه برای دانشجویان مقرون به صرفه و مناسب خواهد بود:
 
Amazon Kindle Paperwhite
بی‌شک بزرگ‌ترین فروشنده کتابخوان‌های الکترونیکی آمازون است. برند کیندل این سازنده در مدل‌ّهای مختلف از ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت را شامل می‌شود اما شاید مدل پیپروایت معقول‌ترین آن‌ها باشد. آمازون حالا کیندل پیپروایت 2018 را با بهبودهای مهمی نسبت به نسل پیش معرفی کرده است. کیندل پیپروایت 2018 درست مثل نسل دوم مدل گران Oasis دربرابر آب مقاوم است و همچنین با وجود بدنه سبک‌تر و باریک‌تر از کتاب‌های صوتی Audible هم پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش پیپروایت 2018 حالا یکپارچه و با یک صفحه شیشه‌ای طراحی شده است. همچنین با LEDهای بیشتر صفحه‌نمایش روشنایی آن نیز افزایش یافته است.
 
Amazon Kindle Oasis
شرکت آمازون هر چند سال یک بار، یک کتاب‌خوان کیندل (Kindle) جدید معرفی می‌کند که نسبت به نسل گذشته‌اش باریک، سبک‌تر و سریع‌تر شده است. این شرکت در نیمه‌ نخست سال 2016 میلادی از بهترین کتاب‌خوان خود به نام «Kindle Oasis» رونمایی کرد. به طور خلاصه Oasis را می‌توان باریک‌ترین و سبک‌ترین کتاب الکترونیکی آمازون تاکنون دانست. علاوه بر این دو ویژگی گفته شده، باید صفت «گران‌تر» نسبت به دیگر مدل‌ها را به این محصول پیشتاز اضافه کنیم. ازنظر ظاهری Oasis تغییرات زیادی نسبت به دیگر کتاب‌خوان‌های آمازون داشته است. برجسته‌ترین ویژگی طراحی این کتاب‌خوان مربوط به وزن و ضخامت بسیار کم آن می‌شود. این دستگاه تنها 131 گرم وزن و 3.4 میلی‌متر ضخامت دارد و از کتاب‌خوان Voyage حدود 20 درصد سبک‌تر و 30 درصد باریک‌تر شده است. البته ضخامت این کتاب‌خوان در تمام قسمت‌هایش یکسان نیست. بر قاب پشتی این کتاب‌خوان برجستگی‌ محسوسی وجود دارد که باتری و سایر قسمت‌های الکتریکی دستگاه در آن قرار گرفته است. استفاده از این نوع طراحی سبب شده تا کاربر بتواند راحت‌تر این کتاب‌خوان را در دست بگیرد. دیگر تغییر بزرگ به وجود آمده در این محصول مربوط به روشنایی صفحه‌نمایش آن می‌شود. آمازون در مرود نمایشگر 6 اینچی این دستگاه مدعی است که 60 درصد LED های بیشتری نسبت به نسل گذشته‌ی خود دارد که بر لبه‌های نمایشگر تعبیه شده‌اند.
 
Onyx Boox Note2
سایز بزرگ صفحه و وزن پایین باعث می‌شود که کتابخوان‌های ۱۰/۳ اینچی برای مطالعه، یادداشت‌برداری و طراحی چیزی کم نداشته باشند. واژه‌ها را روشن کنید: چراغ داخلی کتابخوان که با نام فرانت لایت شناخته می‌شود با امکان تنظیم دمای رنگ این امکان را به شما می‌دهد تا در هر محیطی به مطالعه بپردازید. طراحی شیک و زیبا: ظاهر مشکی و رنگ سبز مایل به مشکی پشت این کتابخوان، آن را محصولی جذاب و حرفه‌ای از کار در آورده است. تصویر بسیار طبیعی: مقدار تاری لنزهای پوششی کمتر از ۱۵ درصد موجب شده است که تصاویر بسیار واضح‌تر و طبیعی به‌نظربرسند.
 
Barnes & Noble Nook GlowLight 3
با استفاده از این دستگاه از بالاترین وضوح تصویر و متن واضح ، کنتراست پیشرفته و صفحه ضد خراش لذت ببرید. این دستگاه کتابخوان متعلق به شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب بارنزاندنوبل تصویری قدرتمند ارائه می‌کند به طوری که زیر نور خورشید هم کلمات کتاب قابل تشخیص هستند. یکی دیگر از مشخصات منحصربه فرد این دستگاه عمر بالای باتری آن و استفاده در سفرهای طولانی است. کتابخانه فروشگاه بارنز نیز به کاربران این دستگاه امکان دسترسی به بانک کتاب این فروشگاه می‌دهد.

نظر شما