شناسهٔ خبر: 62014 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمک آمازون به کتابفروشی‌های بریتانیا فاش شد

مسئولان انگلیسی موسسات خیریه اعلام کردند این مبلغ برای حفظ حیات کتابفروشی‌ها در این کشور اختصاص داده شده است. قرار بود نام آمازون به عنوان حمایت کننده کتابفروشان فاش نشود.

کمک آمازون به کتابفروشی‌های بریتانیا فاش شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  شرکت فروشگاه‌های آنلاین کتاب آمازون در اقدامی دور از انتظار 250هزار پوند به کتابفروشان بریتانیایی کمک کرده است. مسئولان انگلیسی موسسات خیریه اعلام کردند این مبلغ برای حفظ حیات کتابفروشی‌ها در این کشور اختصاص داده شده است.
 
ظاهراً آمازون به عنوان دشمن شماره یک کتابفروشی‌های مستقل در اکثر کشورهای جهان خواسته با این اقدام تا حدودی این فضای پرتنش با کتابفروشی‌های مستقل را کاهش دهد. کارشناسان می‌گویند این اقدام آمازون کمی دور انتظار بوده است چون در سال‌های گذشته سیاست‌های این غول کتابفروشی آنلاین به ضرر کتابفروشان مستقل تمام شده است.
 
در ماه‌های گذشته با تعطیلی کتابفروشی‌ها در بریتانیا بسیاری از آنها با خطر تعطیلی کامل مواجه شده‌اند. دولت انگلیس پیش از این بودجه‌ای برای کمک به کتابفروشان معروف این کشور اختصاص داده بود. در روزهای گذشته نویسندگان مشهور این کشور از جمله کارتی ویلیامز، آدام کی و دیوید نیکلاس در کمپینی حدود 10هزار پوند برای کمک به کتابفروشی‌ها جمع کردند.
 
هفته گذشته اتحادیه کتابفروشان بریتانیا اعلام کرد از طریق منبع ناشناسی 250هزار پوند کمک برای کتابفروشان مستقل دریافت کرده است که این مبلغ به واسطه یک موسسه خیریه به نام بوک‌ترید انتقال یافته بود. دیوید هیکس دبیر اجرایی بوک‌ترید گفت: هفته گذشته آمازون به صورت پنهانی این مبلغ را برای کمک به کتابفروشی‌ها اعطاء کرد.
 
وی گفت: موسسات دولتی و غیردولتی با استفاده از کمک‌های مردمی تا کنون مبالغ قابل توجهی برای حمایت از کتابفروشی‌ها جمع کرده که کمک آمازون نیز قرار با نام موسسات خیریه به دست کتابفروشان برسد ولی ظاهراً در رسانه‌ها این خبر فاش شده است.  
 
وی افزود: من می‌دانم که آمازون تهدید اصلی برای کتابفروشی‌ها محسوب می‌شود ولی حمایت از کتابفروشی‌ها در شرایط کنونی اولویت است و هر منبعی می‌تواند هزینه‌های این امر را تامین کند. گاردین هفته گذشته در گزارشی از افزایش سرمایه جف بزوس مالک آمازون در ایام کرونا خبر داده بود. در این گزارش آورده شده بود که به خاطر تعطیلی کتابفروشی‌ها سفارش کتاب از آمازون افزایش یافته است.

نظر شما