شناسهٔ خبر: 61970 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای رسیدن به تراز ۲۸۰ دانشگاه جهان

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از برنامه این دانشگاه برای رسیدن به تراز ۲۸۰ دانشگاه جهان خبر داد.

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای رسیدن به تراز ۲۸۰ دانشگاه جهان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  محمد تقی احمدی در بیست و هفتمین اجلاس روسای دانشگاههای بزرگ کشور که امروز به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس و مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۴ طرحی با عنوان طرح تحول راهبردی در دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد تا بر اساس این طرح دانشگاه تا سال ۱۴۰۴ هدف و برنامه مشخصی داشته باشد.

وی هدف از تدوین این طرح را ارتقای دانشگاه تربیت مدرس و رسیدن به تراز ۲۸۰ دانشگاه های جهان برشمرد و گفت: طرح تحول و یا برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس چهار اولویت اصلی دارد که تعامل میان بخشی و میان رشته‌ای، حضور در تعاملات بین‌المللی، خوداتکایی، پایداری اقتصادی و مدیریتی و پایداری در کنار ارتقای کیفی آموزش و پژوهش از جمله اولویت‌های اصلی این برنامه راهبردی است.

احمدی ضمن اشاره به اینکه طرح تحول دانشگاه تربیت مدرس از سال ۹۵ در دانشگاه اجرایی و به صورت پروژه و بسته‌های کوچک در بازه زمانی ۶ ماهه تهیه شد، افزود: در این بسته‌ها اهداف مقطعی برای ارتقای موقعیت دانشگاه تدوین شده و حوزه‌های مختلف آموزش ، پژوهش و غیره را شامل می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۳۷۴ پروژه یا بسته شش ماهه برای برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس تعریف شده است که تا مهر ۹۸ به پایان رسیده است، گفت: در راستای ارزیابی اقدامات، در قالب بسته‌های شش ماهه گزارش‌ها دریافت می‌شود تا ببینیم آیا به اهداف مورد نظر در برنامه پاسخ داده می‌شود یا خیر. همچنین در پایان هر سال یک پیمایش کلی از اجرای طرح در دانشگاه صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در میان مدت یعنی ۵ و ۱۰ سال آثار محسوس این طرح را در سطح جامعه مشاهده کنیم، اظهار کرد:‌ برای اینکه بتوانیم آثار میان مدت و بلند مدت برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس را در سطح ملی مشاهده کنیم، یک مدل دینامیکی منطبق بر منطق تدوین شده تا بتواند شاخص‌های این حرکت را تبیین کند و برای توسعه سرعت حرکت برنامه راهکار در نظر بگیرند.

احمدی در ادامه به یکی از این شاخص‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این شاخص ها پذیرش دانشجوی کیفی در دانشگاه تربیت مدرس‌ است. تقریبا ۳۷ شاخص در این زمینه داریم و اگر درصدی از دانشجویان ورودی به دانشگاه را که از  دانشگاههای سطح یک فارغ‌التحصیل می‌شوند بتوانیم جذب کنیم، می‌توانیم تعدادی از دانشجویان با کیفیت را در دانشگاه داشته باشیم و انتظارات را پاسخ دهیم که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به این هدف مهم دست یابیم.

نظر شما