شناسهٔ خبر: 61862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان پایان نیمسال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تلاش ما این است که تقویم آموزشی دانشگاه‌ها تغییر نکند، اما دست دانشگاه‌ها باز است و می‌توانند زمان پایان نیمسال تحصیلی جاری را مدیریت کنند.

زمان پایان نیمسال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی خاکی صدیق در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه‌ها گفت: بر اساس گزارشی که از حدود ۵۵ مؤسسه آموزش عالی و دانشگاه سراسری تا ۱۵ فروردین ۹۹ دریافت کرده‌ایم به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد دروس نظری در حال حاضر در فضای مجازی ارائه می‌شود.

وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های کوچک و جوان

وی درباره وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های کوچک نیز گفت: هنوز اطلاعات در مورد آخرین وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های کوچک تکمیل نشده است ولی آنها هم در حال تلاش هستند تا زیرساخت‌های لازم آموزش مجازی را ایجاد کنند.

برگزاری کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و واحدهای عملی

معاون آموزشی وزارت علوم درباره وضعیت برگزاری کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و واحدهای عملی نیز خاطرنشان کرد: این واحدها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل واحد دانشگاهی را در بر می‌گیرند که این ۱۰ تا ۱۵ درصد یا در تابستان برگزار می‌شود یا به ترم آینده منتقل می‌شود.

تلاش ما این است که تقویم آموزشی دانشگاه‌ها تغییر نکند

وی درباره تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها گفت: تلاش ما این است که تقویم آموزشی دانشگاه‌ها تغییر نکند اما در این زمینه دست دانشگاه‌ها را باز گذاشته‌ایم، بنابراین آنها می‌توانند طبق ۲۰ بند پیشنهادی که به آنها ابلاغ شده، زمان برگزاری امتحانات را مقداری جابجا کنند یا پایان نیمسال آموزشی دانشگاه را بسته به شرایط مدیریت کنند.

نظر شما