شناسهٔ خبر: 61140 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رایزنی هیات عالی جذب درباره حکم انفصال از خدمت روسای ۳ دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران از رایزنی هیات عالی جذب با دیوان عدالت اداری در خصوص حکم انفصال از خدمت سه نفر از روسای دانشگاه خبر داد.

رایزنی هیات عالی جذب درباره حکم انفصال از خدمت روسای ۳ دانشگاه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود نیلی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت حکم دیوان عدالت اداری در خصوص حکم انفصال از خدمت  سه تن از روسای دانشگاه ها در پرونده دانشجویان بورسیه، گفت: درباره حکم بنده و احتمالا حکم صادر شده برای دو نفر دیگر، جلساتی بین دیوان عدالت اداری و هیات عالی جذب در حال برگزاری است و رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: براساس مقررات جذب، افرادی که به عنوان بورس به دانشگاه معرفی می شوند، باید توسط کارگروه جذب دانشگاه مورد بررسی قرار گیرند و تصمیم نهایی در خصوص پذیرش فرد از سوی این کارگروه اتخاذ می شود.

نیلی اضافه کرد: بر این اساس هیات جذب دانشگاه با توجه به بررسی های صورت گرفته، در خصوص جایابی فرد معرفی شده به اتفاق آرا سه بار مخالفت کرده است. بنابراین رئیس دانشگاه نمی تواند خلاف مصوبه کارگروه جذب اقدام کند.

وی با اشاره به مخالفت هیات جذب دانشگاه، موضوع توسط هیات عالی جذب پیگیری می شود، اظهار کرد: البته کارهای حقوقی در خصوص حکم صادره بنده، توسط دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه تهران درباره علت صدور حکم انفصال از خدمت  خود، گفت: وزارت علوم بدون نظر دانشگاه، به فردی که سال آخر تحصیلش بود، حکم بورس داد این در شرایطی بود که همان زمان گروه و دانشکده با آن مخالفت داشتند، اما دانشگاه در نهایت با جایابی فرد موافقت کرد. اما طبق قانون بورسیه ها افرادی که تحت عنوان بورس معرفی می شوند، باید توسط گروه و دانشکده مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد که نهایتا پیرو بررسی های صورت گرفته، مشخص شد تخصص فرد، متناسب با نیاز گروه نیست.

نظر شما