شناسهٔ خبر: 60230 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۶ محور برای حمایت از تحقیقات علوم انسانی مشخص شد

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: در این صندوق ۶ محور را در راستای حمایت از تحقیقات حوزه علوم انسانی و پایه تدوین کرده‌ایم.

۶ محور برای حمایت از تحقیقات علوم انسانی مشخص شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دکتر ایمان افتخاری در نشست خبری که در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برگزار شد، اظهار داشت: ما در این صندوق به علوم انسانی و پایه توجه ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های صندوق حمایت از پژوهشگران در حوزه علوم انسانی و پایه با عنوان طرح «میثاق» افزود: این برنامه در راستای حمایت از محققان جوان در حوزه علوم پایه و انسانی است.

افتخاری با بیان اینکه ما توانستیم ۶ سرفصل برای این حوزه تعیین کنیم، گفت: «سبک زندگی»، «خانواده»، «اقتصاد مقاومتی»، «گردشگری»، «فضای مجازی» و «حقوق شهروندی» از جمله محورهای برنامه‌های ما برای حوزه علوم انسانی و پایه به شمار می‌رود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه در این ۶ حوزه، ۶ پروژه را از محققان کشور مورد حمایت قرار می‌دهیم، تصریح کرد: کل بودجه‌ای که برای این برنامه‌ در نظر گرفته شده، ۱۰ میلیارد تومان به صورت مستقل است.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که پروپوزال‌های سه ساله از سوی محققان در قالب این طرح به صندوق ارائه شود، افزود: معمولاً این پروپوزال‌ها ۱۸ ماهه و با حجم‌های کوچک هستند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تأکید کرد: برای دریافت تحقیقات در این حوزه، فراخوانی به صورت محدود اعلام کرده‌ایم و امیدوار هستیم که در هر کدام از موارد، طرح‌های قابل قبول و کاربردی، به صندوق ارائه شوند و از آنها حمایت کنیم.

نظر شما