شناسهٔ خبر: 59827 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند پرتره استاد اکبر ثبوت روی آنتن می‌رود

مستند«جهانی بنشسته در گوشه‌ای» با محوریت زندگی استاد اکبر ثبوت در قالب مجموعه «حکایت دل» به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

مستند پرتره استاد اکبر ثبوت روی آنتن می‌رود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مستند«جهانی بنشسته در گوشه‌ای» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اکبرثبوت پژوهشگر، مورخ‌،نسخه‌شناس و فیلسوف و حکیم معاصر می‌پردازد. این مستند 6 مرداد‌ماه ساعت 21 از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

استاد اکبر ثبوت یکی از پژوهشگران برجسته حوزه دین، تاریخ معاصر، ادبیات، فلسفه و عرفان است که سال‌ها از محضر بزرگان حوزه و دانشگاه چون علامه شیخ آقابزرگ تهرانی و علامه شعرانی بهره برده و پژوهش‌های ارزشمند بسیاری را در زمینه‌های جنبش‌های اجتماعی و فکری گذشته، پیوندهای فرهنگی ایران و شبه قاره، حافظ‌شناسی،

صدراشناسی، تاریخ موسیقی، دفاع از معتقدات و فرهنگ شیعه، بررسی احوال و آثار عرفایی چون حسن بصری و حارث محاسبی و روزبهان بقلی، شرح حال و بررسی آثار و آرای استادانش(علامه شعرانی، محمدتقی آملی، مهدی الهی‌قمشه‌ای، محمود شهابی، مرتضی مطهری و...) مسائل حقوقی و سیاسی و اجتماعی به سرانجام رسانده است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای استادان فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این مجموعه نخستین‌بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود و روز دوشنبه ساعت19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

نظر شما