شناسهٔ خبر: 58984 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دفترچه خاطرات شانزده زن ایرانی» در فهرست پرفروش‌های روشنگران

«دفترچه خاطرات شانزده زن ایرانی» تالیف نوشین احمدی‌خراسانی پس از ۱۰ سال اجازه نشر گرفت و در غرفه انتشارات روشنگران با استقبال مواجه شد.

«دفترچه خاطرات شانزده زن ایرانی» در فهرست پرفروش‌های روشنگران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب «دفترچه خاطرات شانزده زن ایرانی» تالیف نوشین احمدی‌خراسانی پس از ۱۰ سال اجازه نشر گرفت و از سوی انتشارات روشنگران منتشر شد. این کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد استقبال علاقه‌مندان به تاریخ زنان قرار گرفت و جزء یکی از آثار پرفروش این انتشارات در نمایشگاه کتاب شد.  

در معرفی این کتاب با اشاره به نامرئی بودن زنان در تاریخ رسمی آمده است: «آگاهی یافتن از تاریخ زنان نسل پیشین از زبان خودشان به ویژه زنانی که حوادث و تحولاتی را خود به چشم دیده و تجربه کرده‌اند، برای بسیاری از مردم و به ویژه نسل معاصر ایران جذاب است و من طی سال‌های اخیر، این مسیر را با لذت فراوان دنبال کرده‌ام زیرا در گشت و گذارهای خود در تاریخ رسمی و کتب تاریخی، چهره‌ای از خود زنانه‌ام نیافته‌ام، چهره‌ای که در آن زنان هم روایت شده باشند. نامرئی بودن زنان شاید به این دلیل باشد که تاریخ مکتوب کشور ما در لایه‌های مختلف معنایی، ایدئولوژیک و پژوهشی‌اش تاریخی مذکر است. در نتیجه زنان و روایت‌های زندگی آنان در در پهنای این تاریخ مردانه جایی ندارد و آشکارا کنار گذاشته شده‌اند. به این اعتبار، گرایش به روایت‌های شخصی از زندگی زنان توسط خودشان، پیش از آن که «تاریخ شفاهی» را به عنوان روشی تحقیقی در علوم اجتماعی بشناسم، جزو دغدغه‌های ذهنی و عاطفی‌ام بوده است.»

نوشین احمدی خراسانی، مولف و ناشر سال‌هاست درباره حوزه زنان پژوهش و تحقیق می‌کند به برخی از کتاب‌هایش از جمله «زنان زیر سایه پدرخوانده‌ها»، «سناتور، مهرانگیز منوچهریان بر بستر مبارزات حقوقی زنان ایران»، «زنان بی‌گذشته» می‌توان اشاره کرد.
 

نظر شما