شناسهٔ خبر: 58958 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مصوبه شورای سنجش و پذیرش برای ورود دیپلمه های نظری به فنی حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با پذیرش دیپلمه های نظری در رشته های فنی و حرفه‌ای موافقت کرد.

مصوبه شورای سنجش و پذیرش برای ورود دیپلمه های نظری به فنی حرفه ای

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم صالحی عمران در گفتگویی گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کرد، دیپلمه‌های رشته‌های نظری هم علاوه بر هنرستانی‌ها، در رشته‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

وی ادامه داد: البته این موضوع منوط به این است که یک سری واحدهای جبرانی را نیز طی کنند، چون یک سری دروس عملی توسط داوطلبان دوره‌های هنرستانی طی شده که توسط این دیپلمه‌های رشته‌های نظری طی نشده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: تاکید ما نیز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشجویان در دوره‌های کاردانی ناپیوسته وارد شوند چرا که رشته‌های کاردانی پیوسته یک ارتباط تخصصی و درسی بین آنچه که در فنی و حرفه‌ای، هنرستان و کار و دانش خوانده‌اند، دارند و اگر بخواهند در رشته‌های کاردانی پیوسته شرکت کنند باید یک سری دروس عملی را طی کنند.

وی یادآور شد: اما در رشته‌های کاردانی ناپیوسته که ارتباط درسی با دوره قبل وجود ندارد این متقاضیان می‌توانند وارد شده و مسیر حرفه‌ای و شغلی خود را در پیش گیرند.

صالحی عمران خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ رشته دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاردانی ناپیوسته و حدود ۴۰ رشته کاردانی پیوسته است و این متقاضیان می‌توانند در آن ۶۰ رشته وارد شوند.

نظر شما