شناسهٔ خبر: 58612 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضوابط و شرایط دریافت مدرک سطح ۱ و ۲ حوزه های علمیه تشریح شد

ضوابط و شرایط دریافت مدرک سطح ۱ و ۲ حوزه های علمیه در اطلاعیه ای از سوی حوزه علمیه قم تشریح شد.

ضوابط و شرایط دریافت مدرک سطح ۱ و ۲ حوزه های علمیه تشریح شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این اطلاعیه آمده است: «مدارک علمی حوزه براساس «مصوبه ۳۱۳ شورای عالی حوزه‌های علمیه» و «مصوبه ۳۶۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی» صادر می‌شود.

در صورت تکمیل دروس کتبی و شفاهی پایه ۶، مدرک سطح ۱ (کاردانی) و در صورت تکمیل دروس کتبی و شفاهی پایه ۹، مدرک سطح ۲ (کارشناسی) صادر می‌شود (باید در پایین برگه ارزیابی، سال اتمام و معدل آن پایه ذکر شده باشد).

شرط لازم برای صدور مدرک، کسب حداقل معدل ۱۴ است. استخراج معدل برعهده بخش ارزیابی بوده و مدارج علمیهیچگونه دخالتی در آن ندارد بنابراین اگر طلاب به معدل مندرج در ارزیابی خود اعتراض دارند، می‌توانند به بخش ارزیابی مراجعه کنند.

افرادی که سطح ۳ را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند مستقیماً و بدون دریافت مدرک سطح ۱ و ۲، برای سطح ۳ (و تدوین رساله علمی) اقدام کنند. بنابراین دریافت مدرک سطح ۱ و ۲ اختیاری است اما از آنجا که برخی ادارات دولتی و دانشگاه‌ها از دارندگان مدارک بالاتر، مدارک قبلی را نیز درخواست می‌کنند، بهتر است طلاب به محض تکمیل هر سطح، برای دریافت مدرک آن اقدام کنند.

مدرک، براساس مندرجات شناسنامه و ارزیابی صادر می‌شود و در صورتی که پس از صدور مدرک، تغییری در شناسنامه (از قبیل نام، نام خانوادگی و…) یا ارزیابی (معدل یا تاریخ اتمام هر سطح) حاصل شود، امکان تغییر در مدرک یا صدور المثنی وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان قبل از ثبت نام به این نکته توجه کنند.

در صورت ناقص بودن مدارک، ثبت نام انجام نخواهد شد.

مدارک سطح ۱ و ۲ پس از طی مراحل اداری صادر خواهد شد و از زمان ثبت نام تا صدور و تحویل مدرک به متقاضی، حداقل دو ماه بطول می‌انجامد.

اصل مدرک، به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود و از تحویل آن به غیر خودداری خواهد شد.

نظر شما