شناسهٔ خبر: 58249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه‌های استرالیا به دنبال جذب دانشجویان خارجی‌

یک موسسه آماری در استرالیا به تازگی اعلام کرده که به دلیل کیفیت پایین آموزشی در استرالیا برای دانشجویان خارجی، وجهه دانشگاه‌های برتر این کشور در حال تخریب است.

دانشجو

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  این روزها دانشگاه‌های استرالیا بیشتر به فکر درآمدزایی از طریق دانشجویان خارجی هستند و کیفیت آموزش آنها را پایین آورده است.

بنابراین به علت کیفیت پایین آموزش در استرالیا، دانشگاه‌های برتر این کشور در معرض از دست دادن وجهه خود هستند.

محققان حوزه آموزشی در استرالیا معتقدند، رشد زیاد تعداد دانشجویان خارجی در استرالیا موجب شده بود که جوانان استرالیایی دسترسی کمتری به دانشگاه‌های برتر این کشور داشته باشند.

تعداد دانشجویان خارجی در استرالیا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۲ درصد بود که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۲۷ درصد رسید و حال نیز بیشتر از این مقدار است.

این در حالی است که هشت دانشگاه برتر استرالیا تعداد پذیرش دانشجویان خارجی که شهریه بالایی در استرالیا می‌پردازند را افزایش داده‌اند.

گفته شده عده‌ی زیادی از این دانشجویان هم چینی هستند و سالیانه ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار شهریه پرداخت می‌کنند.

دانشجویان چینی تمایل دارند در استرالیا به تحصیل بپردازند و پس از آن به کشور خود بازگردند. زیرا تحصیل در استرالیا را به نوعی افتخار می‌دانند و پس از بازگشت به کشور خود از تحصیل در استرالیا به خود می‌بالند. همچنین تنها تعداد کمی از آنها پس از فارغ‌التحصیلی در استرالیا باقی می‌مانند.

در این میان هدف اصلی برخی از دانشجویان خارجی مخصوصاً هندی‌ها، از تحصیل در استرالیا اخذ ویزای اقامت دائم در این کشور و زندگی در استرالیا است.

نکته قابل تأمل این است که دانشجویان جوان استرالیایی مجبورند در مؤسسات کمتر معتبر به تحصیل بپردازند و یا حتی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه ندهند. زیرا به دلیل سیاست‌های درآمدزایی دانشگاه‌های برتر، این ظرفیت متعلق به خارجی‌ها است.

نظر شما